گزارش خبرنگار پیام سندیکا از شرکت واحد

خبر اول : پس از روشن نمودن چراغهای اتوبوس ها در خط 7 بی آر تی سامانه 4 در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق آبان ماه ، و اقدام حراست در برداشتن شماره پلاک اتوبوسهای معترض، مطلع شدیم که از 43 راننده ای که 12 ساعتی کار می کردند و معترض هم بودند 23 نفرشان از کارکرد 12 ساعتی محروم شده اند. این اقدام در جهت در مضیقه گذاشتن معیشت رانندگان معترض بوده تا آنان و دیگران را ترسانده و دیگر دست به اقدامات اعتراضی نزنند. این در حالی است که خط 7 راه آهن به تجریش از کمبود اتوبوس ها و ازدحام مسافر برخوردار بوده و این اقدام باعث فشار بر دیگر رانندگان خواهد بود که ازدحام مسافر در ایستگاهها را با افزایش کار خود جبران کنند.

خبر دوم: از توقفگاه غرب سامانه یک (استادیوم آزادی )خبر رسیده که این توقفگاه از نور کافی برخوردار نیست. نماز خانه فوق فاقد سیستم گرمایشی می باشد که برای رانندگانی که برای ادای فریضه نماز به این نماز خانه می روند سردی هوا باعث عذاب گردیده است. همچنین این توقفگاه برخلاف توقفگاه دپو شرق از امکانات آب جوش برای رانندگان برخوردار نیست. تعمیرکاران سیار این منطقه هم فاقد اجناس اولیه برای رفع عیب اتوبوس ها می باشند که باعث معطلی رانندگان و تعمیرکاران سیار گردیده است.

 

گزارش خبرنگار پیام سندیکا از شرکت واحد:

خبر اول : یکی از مشکلات رانندگان سامانه یک اتوبوسرانی عدم رفع عیب اتوبوس های اعزامی به تعمیرگاهها است.طی مراجعات و پیگیری های مکرر این رانندگان با مسولین شرکت متاسفانه این روند همچنان ادامه داشته بطوریکه اکثر رانندگان با مشکل فوق به اجبار کنار آمده اند چرا که هیچ گوش شنوایی نیست. این در حالی است که چنانچه اتوبوسی دچار خسارت شود آقایان مسوولین کاسه داغتر از آش می شوند و یادشان می رود که تعمیرگاههای زیر نظرشان از چه کمبود هایی برخوردارند.

خبر دوم : پیرو به تاخیر افتادن حقوق کارگران و رانندگان شرکت واحد در آذرماه که منجر به روشن شدن چراغهای اتوبوس و اعلام اعتراض رانندگان در خط 7 سامانه 4 گردید و سپس به سامانه 9  و دیگر مناطق سرایت کرد، طبق روال همیشگی خودروهای گشت شرکت واحد که در راس آنها حراست حرکت می کرد با تردد در مسیر اتوبوسها و یادداشت پلاک خودروهای معترض در صدد ایجاد رعب و وحشت در میان این زحمتکشان بودند. جالب اینکه افرادی مبادرت به این کار کردند که  خودشان هم حقوقشان پرداخت نشده بود. در ساعت 40/12 دوشنبه اول دیماه مدیر و معاون بهره برداری سامانه یک با حضور در پارک سوار آزادی در جمع رانندگان معترض خواستار صبر و تحمل این رانندگان بودند. آقای هاشمی مدیر سامانه با لبخندی ملموس عنوان کردند که :« در شب یلدا دعا کنید که حقوق ها واریز شود.» براستی آقای هاشمی که به تازه گی خودروی پرشیای خود را به آزاروی سفید رنگ تبدیل نموده همچون رانندگان با جیب خالی شب یلدای خود را سپری کردند و با دست خالی به خانه رفتند؟ آیا ایشان که به تازه گی به کربلا مشرف شده بودند فلسفه و هدف امام حسین رادر این سفر درک کرده اند ؟ ما قضاوت را به خوانندگان عزیز واگذار می کنیم.

ایشان برخلاف مصاحبه ها و عکس های ارسالی اشان از این سفر معنوی هدفی جز خودنمایی چه می تواند باشد؟ آیا پیگیری حقوق زحمتکشان شرکت واحد واجب است یا احداث سرپناهی برای خودروی آزاروی خود؟

خبر سوم : طی روال سالهای گذشته در ایام اربعین مسوولیت جابجایی بخشی از زائرین کربلا به عهده شرکت واحد و رانندگان سخت کوش بوده است. به روایت رانندگان اعزامی به این ماموریت در مسیر رانندگان از امکانات ناچیزی برخوردار بوده اند از آن جمله محل استراحت رانندگان. بطوریکه رانندگان با جمع آوری امضا و اعتراض به مشکلات بوجود آمده پس از بازگشت به ایرانپیگیر اعتراض خود شدند. مسوولین سامانه یک با برگزاری جلسه ای میان معترضین و دادن یک وعده غذا خواستار پیگیر نشدن رانندگان از وضع بوجود آمده شدند.