گزارش خبرنگار پیام سندیکا از شهر صنعتی فرامان کرمانشاه

شهر صنعتی فرامان در 25کیلومتری کرمانشاه احداث شده ودر 10کیلومترمانده به بیستون   دارای 241 کارگاه وکارخانه است.از این تعداد واحد تولیدی  10 در صد از انان فعال می باشند بقیه یا بهره برداری نشده یا پس از مدتی کوتاه تر از1سال لغایت4سال  از چرخه تولید و یا مونتاژ به دلایل ورود بی رویه کالا  خارج گردیده است . کرمانشاه یکی از استان های جوان کشورمان می باشد  که بیکاری در این استان بیداد میکند  و جوانان  در کنار خیابان به دست فروشی مشغول می باشند. اعتیاد و فقر و دزدی حرف اول را در این استان میزند و همین پدیده موجب کوچ جوانان کرمانشاهی به تهران شده است. اکثر این مهاجرین در بازار تهران با گاری کالا جابجا میکنند و یا در موسسه های حمل اثاث منزل  کارگری میکنند.

اخیرا پس از ورشکست شدن کارخانه ها وکارگاه ها در شهر صنعتی فرامان ، فردی به نام آقای مشیری تحت پوشش صادرات فرش و جاجیم و گبه و گیوه کرمانشاه اقدام به خرید کارخانه های ورشکسته  می کند و سریع راه اندازی می شود . یکی را تبدیل به مرکز آموزش بنام مکتب قالی کرمانشاه که از اهالی بومی از پیر وجوان را آموزش می دهد تا در آینده به تولید فرش صادراتی  اقدام نمایند  و ماهیانه به آنها مبلغ 650هزارتومان هم حقوق می دهد  در زمان آموزشی؟؟  کارخانه هم جوار و روبروی  را نیز بسیار ارزان خریداری کرده و یکی را تبدیل به ساخت عقیق و فیروزه کرده است  ودیگری را به تولید گبه کرمانشاهی

تعدادی بانو  سیستم اداری را تا پاسی از شب اداره وکنترل می کنند  و در سالن دفتر به حدود 40خانم از طریق کامپیوتر آموزش نقشه قالی و دروسی در این رابطه آموزش می بینند.جالب اینجاست که در این بخش اداری کارمندان رسید پولهای مردم را گرفته و در کامپیوتر وارد می کنند. متاسفانه مردم اندوخته های خود را در انجا سپرده گذاری می کنند با بهره سی در صدی !؟!؟

در حال حاضر شش کارخانه اعم از پروفیل سازی ، رنگسازی ، رنگ مواد خوراکی ، فوم سقف وطاق .. وباز بافت پلاستیک را که همگی ورشکست شده اند خریداری کرده است .تا کنون هفت کارخانه در شهرک صنعتی فرامان دارد.

دستگاه ساخت زمرد و عقبق وسنگ های قیمتی از  آلمان امروز وارد کرده . ودر حال نصب وراه اندازی می باشه .شدیدا از نظر حفاظت فیزیکی از درجه بالایی برخورداره ..تمام محوطه به سیستم دوربین مداربسته . و حساس برخورداره .

 در کارگاه مکتب فرش که آموزشیه سیستم کنترلی کلا فعال هست و موقع خروج بازدید بدنی صورت میگیره وبه مرکز که در خیابان قنات پهلوی مستقر است.

آنچه که در این گزارش اهمیت دارد موضوع خرید کارخانه های ورشکسته است. در ضمن سپرده پذیری از مردم با سود 30 درصدی شک برانگیز است. ایا او هم می خواهد با این سیستم معیوب اقتصادی به بابک زنجانی و شهرام جزایری دیگری تبدیل شود؟..ایا محسن پهلوانی (پدیده شاندیز مشهد ) دیگری در غرب کشور ظهور خواهد کرد؟؟