گزارش خبرنگار پیام سندیکا از کارخانه های شیشه

1-کارخانه محیا گاز تولید کننده لوازم خانگی که در مورچه خور اصفهان واقع است و در سال 1375 1600 کارگر داشت امروز با 20 کارگر در حال تعطیل شدن می باشد. و فقط بخش تولید شیشه این کارخانه فعال است.

2- کارخانه نیک کالا تولید کننده لوازم خانگی که در کمال آباد کرج است با بالا بردن سطح کیفیت مخصولات خود با وارد کردن دستگاههای روزآمد توانسته است 400 کارگر خود را حفظ نموده و تولید خوبی داشته باشد .

3- کارخانه جام ایمن تولید کننده شیشه های صنعتی و لوازم خانگی از فروردین امسال با دارا بودن 320 کارگر ، 50 کارگر قدیمی خود را اخراج نموده و دلیلش هم این است که این کارگران دستمزد زیاد می گیرند و با استخدام کارگر ساده و دادن مبلغ 812 هزار تومان به این کارگران در هزینه هایش صرفه جویی کرده است. از انبار خبر می رسد که از فروردین امسال بیش از 30 درصد به ضایعات اضافه شده است. به این می گویند مدیریت عالی!!!!

4- کارخانه آذین جام در شهرک صنعتی سیمین دشت 80 کارگر خود را اخراج و کارخانه را تعطیل نموده است.این کارخانه برای صرفه جویی ابتدا با اخراج مهندسین با تجربه و آوردن مهندسینی که از این رشته کاری تخصصی نداشتند باعث پایین آمدن کیفیت محصولات خود شده و در نتیجه کارخانه را به ورشکستگی کشاند. اقای حمید کاظمی صاحب شرکت که از تازه به دوران رسیده های تجارت است نه تها مزایای کارگران و عیدی و پاداش و سنوات را نداده بلکه این گونه امور را زرنگی می داند. البته ایشان دستی در امر خیر دارند و در محرم در فرمانیه روز عاشورا خرج می دهند. شغل اصلی ایشان خرد کردن چک و خرید و فروش طلا در بازار تهران است.