گزارش خبرنگار پیام سندیکا از واردات به قصد نابودی اقتصاد

در واردات سه ماهه اول سال به اقلامی بر می خوریم که وارداتش مایه تعجب است. به عنوان نمونه : 81 تن فلاکس – 302 تن مدادتراش – دوربین – سیفون دستشویی – وسایل شعبده بازی – نخود پاکستانی – نخ شمع چینی – و بالاخره محصول استراتژیک  گوشت کوب!!!! به ارزش 13 میلیارد تومان.

آیا کشور ما قادر به ساختن و تولید نخ شمع، مداد تراش، سیفون دستشویی و حتا نخود و گوشت کوب نیست؟ پس چگونه است که هر روز ما صنایع دفاعی امان از فن آوری جدیدی رونمایی می کند؟ یعنی دانشمندان ما نتوانسته اند به فن آوری تولید گوشت کوب دست یابند؟!!!!!

به راستی ممنوعیت واردات این لوازم باعث مختل شدن زندگی اقتصادی چه کسانی می شود؟ چرا وزارت بازرگانی و شخص وزیر قادر نیست جلوی واردات گوشت کوب را بگیرد؟ چه سیاستی جز منفعت پرستی افراد اندکی در پشت این گونه واردات است؟

ما به دولت آقای دکتر روحانی پیشنهاد می کنیم ممنوعیت واردات اقلام بالا را اعلام کرده و مطمئن باشد خللی در اقتصاد ایران رخ نخواهد داد. ایشان با تخصیص این 13 میلیارد تومان به عنوان وام به تولید کنندگان داخلی مطمئن باشد که زحمتکشان خلاق ایرانی عاجز از تولید نخ شمع و نخود نیستند.

ممنوعیت واردات کالاهایی که زحمتکشان سخت کوش ایرانی می توانند تولید کنند باعث خواهد شد تا هم صنعت جانی بگیرد و هم کارگران بیکار به عرصه تولید برگردند.

تحریریه نشریه کارگری پیام سندیکا