گزارش خبرنگار پیام سندیکا از کارخانه پارس متال

کارخانه پارس متال قدیمی ترین کارخانه ریخته گری ایران است که از سال 1337 تولید خود را شروع کرده است.این کارخانه دارای بخش های ریخته گری، آزمایشگاهی، تراشکاری و قالبسازی، تولید، کنترل تولید، فنی بازسازی و اداری می باشد.

این کارخانه همانند بسیاری از کارخانه ها به دلیل عدم خرید محصولاتش توسط کارخانه ها و دولت مجبور به کم کردن کارگران خود کرده است . از 1400 کارگری که در 5 سال گذشته در این کارخانه کار می کرده اند در حال حاضر فقط 300 کارگر باقی مانده اند. بیشتر کارگران یا بازنشسته شده و یا بازخرید شده اند.

این کارخانه برای صنایع مس، سیمان، معدن، فولاد، خودروسازی ها دارای تولیداتی می باشد که از نوع خارجی آن با کیفیت تر است. با تلاش کارگران و متخصصین این کارخانه تولید کفشک های ترمز قطارها و تولید ماهیانه 2000تن گلوله های اسیاب را در تابستان امسال بر تولیدات خود افزوده است.

متاسفانه رویکرد وزیران صنایع و مدیران کارخانه هایی چون ایران خودرو نخریدن این اجناس تولید داخل و واردات انواع لنت از خارج توسط  دلالان می باشد

کارگران این کارخانه هر روز کاهش یافته در حالی که با خرید محصولات این کارخانه ، این شرکت توانایی استخدام 2000 کارگر را دارد. سختی کار، آلودگی محیط کار، سروصدا، و نبود ایمنی کافی به خصوص در ریخته گری و بخش فنی بازسازی از مشکلات کارگران این کارخانه می باشد.