روستاها و بلایی به نام آقازاده ها

هجوم آقازاده ها به روستاهای قم عامل بزرگ کم آبی در این روستاها می باشد. در سال های پس از انقلاب به ویژه در دهه اخیر تعداد روستاهای متروکه قم هر سال بیشتر و بیشتر می شود. 70درصد روستاهای قم در بی آبی شدید قرار دارند. ولی آیا این بی آبی حاصل نباریدن باران است؟ یا استفاده غیرمجاز از چاه ها و قنات های روستاها؟ این استفاده های بی رویه توسط چه کسانی انجام می شود؟

در بعضی از شهرستان های قم مانند کهک آب لوله کشی فقط چند ساعت در روز جاری است که به دلیل حفر چاه های غیرمجاز توسط آقازاده ها صورت گرفته است. آیا بعد از گذشت 38 سال از انقلاب و 28 سال پس از پایان جنگ وضع شهرستان های چند هزار نفره باید این گونه باشد؟

البته هجوم آقازاده ها به روستاهای خوش آب و هوای قم باعث آسفالت شدن راهها شده تا راحتر بتوانند تردد کنند.همچنین به مدد همین آقازاده ها در روستاها مواد افیونی فراهم و کارچاق کنی برایشان سود آور بوده است.

از زمانی که یک آقازاده در روستای خوش آب و هوای…..در قم باغی خریده اقدام به ساخت استخری بزرگ کرده که نیمی از آب روستا به مصرف این باغ می رسد. اهالی روستا بارها شکایت نامه به بخشدار نوشته اند ولی انگار بخشدار هم با آقازاده ها همدست هستند. آری خان ها رفته اند و آقازاده ها آمده اند. چرا شهرستان کهک با بیش از 7 هزار نفر جمعیت چند ساعت در روز باید از آب لوله کشی برخوردار باشد. ولی باغ آقازاده ها استخر و آب 24 ساعته داشته باشد؟

وضع درمانگاهها از موضوع آب هم بدتر است.درمانگاهها در روزهای تعطیل باز نیستند و باید تهیه داروها و مشکلات بیماری را به مرکز بخش برد. داروهای زیادی در درمانگاه موجود نیست و باید راهی بخش شد. از متخصصین حرفی نباید زد که حتا پزشکان داخلی هم به این روستاها پا نمی گذارند، چون برایشان صرف ندارد.در روستاهای قم آمبولانس نیست و باید با وانت مریض را تا بخش برد.

شهرستان کهک حتا از داشتن پمپ بنزین و یا جایگاه سی ان جی هم برخوردار نیست.