گزارش خبرنگار پیام سندیکا از وضعیت کارگران در مناطق نفت خیز

سرمايه دارى حاكم بر مناطق نفتى با ايجاد وضعيت غيربهداشتي و مضحك در رابطه با غذاى كارگران، شخصيت و منش آنان را لكه دار مي نمايد.

در هنگامي كه در پالايشگاه بندرعباس كارگران شركت ساختمان و نصب بخاطر٤ماه دستمزد عقب مانده شان اعتصاب مي نمايند تا شايد با اهرم فشار بر شركت و كارفرما پولهايشان را زنده نمايند؛ واکنش کارفرما این می شود که در روزهاي ١٦و ١٧دي شركت را تعطيل ميكند و به كارگران ژتون غذا هم نمي دهد و در نهايت با پرداخت دستمزد شهریور ماه تعداد٧٠٠نفر از كارگران را تصفيه و بلك ليست مي نمايند.

در پتروشيمي بوشهر پول مساعده به كارگران نمي دهند و سرپرست اجرا با گستاخي نكبت بارش مي گويد پول نيست و اگر پول مي خواهيد و از اين وضعيت پول ندادن ناراضي هستيد بهتر است تسويه نماييد و برويد.

شركت پايندان فاز١٣كنگان كه هيچ حساب و كتابي ندارد و پيمانكارش اقای سلحشور هم در قبال پول براى تأمين نيروى انسانى پروژه كه از شركت ميگيرد كمترين حقوق را همراه با فشار كاري و بدون مزايا به كارگران مي دهد، پول بيمه را كم مي كند و هزينه وسايل مصرفي مانند شيلد يا ماكس سنگ زني و…. را كه جزو ابزار ايمني كار هست و بايد براي كارگر فراهم نمايد را از دستمزد كارگران كم مي نمايد.

كارگران آواره و سرگردان بدنبال كار هستند و سهم ما از ثروتهاي افسانه اي نفت فقط تحقير و اعتصاب ،تسويه و بلك ليست ميباشد.

وارتان عضو سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران