شاهکار اصغر فرهادی

درود و افتخار به فرزند برومند عرصه فیلمسازی ایران اصغر فرهادی برای کسب دومین اسکار . فرهادی، کیارستمی، بیضایی و….. صد البته سهراب شهیدثالث کاروان بزرگ عرصه فیلمسازی مستقل و غیردولتی هستند که توانسته اند با فیلم های خود نگاه واقع بینانه را در فیلمسازی ایران بنیان بگذارند. این فیلم سازان نشان داده اند که به قدرت مسلط بر جامعه نه تنها انتقاد دارند بلکه صدای گویایی مردم محروم کشورشان همیشه بوده و هستند. اینان فارغ از سیستم مسلط بر کشورشان سفیران صلح، دوستی و پیام آوران عشق به همه جهان بوده اند. نگاه اینان به جامعه سیاه نیست، بلکه واقعیت حاکم بر کشور را عریان به نمایش می گذارند.    

اصغر فرهادی نشان داد که تنها در عرصه فیلمسازی نیست که می تواند نبوغ خود را نشان بدهد و عالی ترین جایزه سینمایی را مال خود کند بلکه او با تحریم سفر به مراسم اسکار و فرستادن پیام صلح آمیز خود به نماینده گی از مردم و فیلمسازان مستقل ایرانی که به توسط خانم انوشه انصاری اولین زن فضانورد ایرانی و یکی از ایرانیان موفق در آمریکا و فیروز نادری از متخصصین ممتاز ناسا به سیاست های نابخردانه ترامپ پاسخ دهد، و از منافع ملی کشورش دفاع کند بدون کمترین هزینه ای.

انتخاب دو ایرانی موفق اعتراض هوشمندانه ای برای سیاست اخراج غیر آمریکایی ها بود. او تلویحا به ترامپ و سیاست های نژاد پرستانه و سرمایه سالارانه او گفت که اگر آمریکا آمریکا شده این غیر آمریکایی ها هستند که بیشترین سهم را در عرصه علمی برای آمریکا کسب کرده اند.

فرهنگ و ادب دیرینه ما توانسته است همیشه در کارزارهای ملی پشتوانه خوبی برای مردم و زحمتکشان فرهنگی ایران باشد.

 امید که مدیران عرصه سیاست از این فرهنگ توشه ای کسب کنند.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

اسفند ١٣٩٥