گزارش خبرنگار پیام سندیکا از تجمع رانندگان تاکسی فرودگاه

امروز از ساعت ۹ صبح  ٧ خرداد مجددن رانندگان تاکسی ویژه فرودگاه تجمعی در مقابل مجلس بر پا کردند تا شاید فریاد حق طلبانه اشان گوش شنوایی پیدا کند. وبا توجه نامه داده شده به مجلس، قرار بر این گردید با توجه به گزارش  کارکنان حراست به دفتر رییس مجلس منتظر میشویم تا نتیجه اعلام گردد.

مشکل رانندگان از آنجایی شروع شد که سازمان مدیریت ونظارت بر تاکسیرانی  که زیر مجموعه شهرداری است، بدون  دقت اقدام به معرفی یک نوع خودرو بنام آریو ساخت شرکت سایپا نمود و تعدادی از رانندگان نسبت به خرید آن اقدام نموددند که این امر به مذاق منافع طلبان خوش نیامد وبا هر ترفندی از شروع فعالیت این مدل خودرو جلوگیری بعمل آوردند وباعث مختل شدن وضعیت امرار معاش تعدای از رانندگان گردیده اند. 

مشکل رانندگان تاکسی ویژه فرودگاه رانت هایی است که توسط سازمان تاکسیرانی برای عده ای آقازاده مهیا می شود تا رانندگان تاکسی فرودگاه را به خاک سیاه بنشانند. با توجه به اینکه خودرو آریو ساخت سایپا می باشد ولی گردانندگان سازمان تاکسیرانی و فرودگاه از ورود و کار این نوع تاکسی و تاکسی سمند از روز ٣١ اردیبهشت خوداری کرده اند و نان رانندگان این خودرو ها را بریده اند. در عوض از رانندگان می خواهند که خودرو تویوتا پریوس هیبریدی را به قیمت ١٥٥ میلیونی و با اقساط ٢ میلیون ٦٤٥ هزار تومانی بخرند تا اجازه کار در فرودگاه را داشته باشند.

کسی نیست به این آقایان بگوید که راننده باید در ماه ٩ میلیون کار کند تا هم قسط هایش را بدهد و هم شارژ و هم هزینه هایی چون روغن، سوخت، لاستیک… و خرج خانه. آیا مدیران فکر کرده اند که یک راننده تاکسی روزانه چند ساعت کار کند تا روزی ٣٠٠ هزار تومان  درآمد داشته باشد؟ آیا می خواهند راننده تبدیل به ماشین خواب شود؟؟ تویوتایی که ٤٥ میلیون می ارزد و به راننده ١٥٥ میلیون فروخته می شود چند درصدش به جیب مدیران خواهد رفت تا زندگی راننده ها سیاه شود؟

آنچه مسلم است نه از تعاونی تاکسیرانان آبی گرم می شود و نه از مجلس. فقط رانندگان باید همت کرده و حقوق خود را با اتحاد رانندگان بدست بیاورند.

از نظر ما اتحادیه رانندگان تاکسی باید ایجاد شود تا به مشکلات رانندگان سر و سامانی بدهد.