تسلیت به مردم زحمتکش کرمانشاه!

می گویند گنج بر روی خزانه می نشیند و لابد آوارهم باید بر روی ویرانه ها بشیند!

نزدیک به دو دهه از جنگ ایران وعراق می گذرد که هنوز در بسیاری از مناطق کرمانشاه خصوصن در شهرها و روستاهای ِمرزی از جمله قصرشیرین و سرپل ذهاب و حومه ی آنها آثار جنگ خودنمایی می کند. جای زخم ترکش ها بر جسم درختان نخل های قصرشیرین التیام نیافته، بازسازی شهرهای جنگزده کامل نشده و زندگی در این شهرها رونق گذشته را پیدا نکرده است. بیکاری و بی امکاناتی بیداد می کند. هنوز خستگی روحی و جسمی از تن اسیران این منطقه بیرون نرفته و غم از دست دادن عزیزان خانوادها فروکش نکرده، که زلزله باعث ویرانی، آوار و تخریب زیر ساخت ها, مناطق مسکونی و تجاری و……به همراه کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از ساکنین استان کرمانشاه به آن اضافه شد.

استان کرمانشاه قبل از جنگ جزو استانهای رشد یافته ی ایران محسوب می شد که متأسفانه در زمان جنگ به دلیل هم مرزی با عراق دچار خسارتها وخرابی های فراوانی گردید. با گذشت نزدیک به دو دهه از پایان جنگ، کرمانشاه نه تنها به جایگاه قبل از آغاز جنگ با عراق بازنگشت، بلکه به دلیل رشد نیافتن زیر ساخت های اقتصادی و عدم ایجاد تحول در بخش کشاورزی با آمار بیشترین تعداد بیکاران به نسبت جمعیت در ایران داراست. استان کرمانشاه به دلیل نبود اراده و برنامه ای در جهت بهبود این مشکلات سالهاست محروم مانده است.

سئوالی که اکنون قابل طرح می باشد این است که آیا بعد از مدتی این تب و تاب اولیه زلزله فروکش می کند و می ماند مردمی فراموش شده با دستان خالی که نظاره گربدبختی های مضاعف از زلزله باشند. اضافه شدن خرابیهای زلزله به آثارازبین نرفته جنگِ و در نهایت آواره شدن تعداد بیشتری از مردم استان کرمانشاه به سوی تهران و کرج و ساوه و…… و گسترش حاشیه نشینی و شغلهای کاذب دیگر  آینده ی است که در انتظار مردم استان کرمانشاه است. و کسی دربین مسئولین به فکرحل آنها نیست.

سندیکای فلزکارمکانیک ایران ضمن عرض تسلیت به مردم کرمانشاه وخصوصن خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده اند و آرزوی بهبودی هرچه سریعتر مصدومین حادثه زلزله ٣’٧ ریشتری از مسئولین می خواهد ضمن رسیدگی و اقدام فوری برای ارایه کمکهای اولیه به مصدومین و تأمین نیازهای فوری مردم آسیب دیده و همچنین کمکهای ضروری به خانواده هایی که عزیزی یا عزیزانی را ازدست داده اند، اقدامات مناسبی نیز برای اسکان مناسب و رفع نیازهای غذایی، بهداشتی، دارویی و آب و برق به عمل آورند. و همچنین با تشکیل کمیته های تخصصی و کار گروههای استانی و کشوری عملیات بازسازی و جبران خسارتهای به وجودآمده عملیاتی نمایند .هر چند الام مردم همچنان پابرجاست.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران شکایت از سازندگان مسکن مهر استان کرمانشاه را وظیفه خود دانسته و در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

٢٢ ابان ١٣٩٦