اتحادیهٔ جهانی اینداستریال از دولت ایران می‌خواهد که پرداخت دستمزدهای عقب‌افتادهٔ ۴هزار کارگر شرکت ملّی فولاد اهواز تضمین کند و کارگرانی را به طور غیرقانونی بازداشت شده‌اند آزاد کند

جناب آقای حسن روحانی، ریاست جمهوری اسلامی ایران

من این نامه را در مقام دبیرکل اتحادیهٔ جهانی اینداستریال به شما می‌نویسم که بیشتر از پنجاه میلیون کارگر در بخش‌های معدن، انرژی، و تولید در بیشتر از ۱۴۰ کشور جهان از جمله در ایران را نمایندگی می‌کند. من از شما می‌خواهم که بی‌درنگ وارد عمل شوید و پرداخت دستمزدهای عقب‌افتادهٔ ۴هزار کارگر شرکت ملّی فولاد اهواز را ضمانت کنید. به‌علاوه، آزادی بیشتر از ده کارگر را که در آخر هفتهٔ گذشته به طور غیرقانونی بازداشت شده‌اند، تأمین و تضمین کنید.

به‌رغم شکایت‌های متعدد کارگران به اداره‌های گوناگون دولتی، از جمله به استانداری خوزستان، دستمزدهای سه ماه گذشتهٔ ۴هزار کارگر شرکت فولاد اهوازهنوز پرداخت نشده است. به‌علاوه، مدیران کارخانه ظاهراً گفته‌اند که پاداش آخر سال و عیدی کارگران که باید پیش از سال نو و آغاز تعطیلات نوروز پرداخت شود، پرداخت نخواهد شد. اینداستریال همچنین نگران سرنوشت بیشتر از ده کارگری است که در آخر هفتهٔ گذشته به طور غیرقانونی بازداشت شده‌اند.

از این رو، ما از شما می‌خواهیم که بی‌درنگ در این امر مداخله کنید تا پرداخت حقوق عقب‌افتادهٔ این ۴هزار کارگر شرکت فولاد اهواز، آزادی کارگران بازداشت شده، تأمین و حفاظت از حقوق بنیادی کارگران، از جمله حق کارگران برای پیوستن به سندیکای مورد انتخاب خودشان و شرکت در چانه‌زنی جمعی، تضمین شود.

منتظر پاسخ و اقدام بی‌درنگ شما هستیم.

با احترام،

والتر سانچز، دبیرکل