آقای صدا و سیما! کارخانه کفش تن تاک کجاست؟

کفش های ساخت چین با نام تن تاک با نام محصول صد درصد ایرانی به مردم تبلیغ می شود.اما اصل ماجرا از این قرار است که کفش های تن تاک، کفش هایی چینی هستند که چندی قبل به تعداد بسیار زیاد وارد کشور شدند. واردکننده این کفش ها ابتدا تلاش کرد آن ا را با قیمت ٥٠ هزار تومان در امیریه به فروش برساند، اما موفق نشد، سپس با تبلیغات تلویزیونی موفق شد تمامی کفش های خود را با بیش از سه برابر قیمت یعنی ١٨٨ هزار تومان! بفروشد.

اما سؤالی که پیش می آید، این است که آیا صدا و سیما نسبت به محصولاتی که تبلیغ می کند، کوچک ترین تحقیقی می کند؟ طبعاً خود مسئولان صدا و سیما نیز واقف هستند که مردم به واسطه مشاهده هر تبلیغی در این رسانه به آن اعتماد می کنند و آن محصول را واجد حداقل های کیفیت می پندارند. اگر هم به کیفیت خوب این محصولات صرفاً به خاطر تبلیغات رسانه ملی اعتماد نکنند، حداقل گمان می کنند صدا و سیما از ارگان های ذی ربط مثل وزارت بازرگانی و وزارت بهداشت استعلام می کند تا ببیند آیا آن محصول مجوز تولید و توزیع دارد یا نه.

اما به نظر می رسد صدا و سیما از همین حداقل ها نیز چشم پوشی می کند و هر کسی هر تبلیغی به این رسانه ملی! می برد، آن را تبلیغ می کند.

چندی قبل نیز در رسانه ها نسبت به تبلیغات کرم و محصولات حلزون نقد شده بود و در خصوص مضرات آن هشدار داده بودند؛ به این ترتیب رسانه ها با پیگیری های خود متوجه شدند کرم حلزون نیز مجوز وزارت بهداشت را ندارد.ظاهراً کسب درآمد برای صدا و سیما مهمتر از تولید داخلی و سلامت مردم است که محصولات را بدون کوچکترین تحقیقی تبلیغ می کنند.

اگر در اینترنت جستجو کنید هیچ ادرسی نمی یابید و همچنین از ١١٨ هم بپرسید هیچ اطلاعی از کارخانه و فروشگاههای روی زمین این محصول وجود خارجی نمی یابید.

آقایان صدا و سیما! تحقیق کنید: کارخانه کفش تن تاک کجاست؟ چرا محصولات داخلی ایران با قیمت هایی ارزان و کیفیتی بسیار مطلوب تر در مغازه ها باقی مانده، اما کفش تن تاک با واسطه تبلیغات شما به راحتی به فروش می رسد؟ بهتر نیست به حداقل وظیفه خود در امر اطلاع رسانی عمل کنید؟

 

تحریریه پیام سندیکا