تعاونی مصرف ذوب آهن، دستاورد درخشان کارگری

تعاونی مصرف کارگران و کارکنان ذوب آهن در سال ١٣٤٨ تاسیس شده است و در حال حاضر با عضویت ٥١ هزار کارگر در این تعاونی خدمت رسانی به خانوده های کارگری را به اوج خود رسانده است. این تعاونی ١٥ فروشگاه در سطح استان اصفهان و چهارمحال بختیاری دارد.

با توجه به دستمزدهای ناچیز کارگران، تعاونی برای مقابله با گرانی روز افزون که خانواده های کارگری را رنج می دهد اقدام به فروش کالاهای قسطی به مبلغ ٦٠ تا ٧٠ میلیارد تومان به اعضا کرده است. همچنین با بوجود آوردن کارت های اعتباری تا سطح ٦٠٠ هزار تومان این امکان را به ١٣هزار کارگر شاغل و بازنشسته داده است تا خرید های روزمره خود را سازمان بدهند.

این تعاونی به دلیل نظارت اعضا بر عملکرد تعاونی مشکل مالی نداشته و سیستم مالی اش بصورت شفاف و تحت نظر بازرسین به کارگران عضو اطلاع رسانی می شود.

تعاونی مصرف حتا با سرمایه گذاری در زمینه مسکن و ساخت یک مرکز تجاری سرمایه کارگران عضو را به روز کرده و با تورم و کم شدن ارزش پول و سرمایه کارگران مبارزه ای سخت را در پیش گرفته است و برنامه ای جدی دارد. همچنین تعاونی مصرف در راستای کم کردن مشکلات کارگران از طریق بانک مهر اقتصاد تاکنون به ٧ هزار خانواده کارگری وام ٦٠ ماهه داده است.   

 این در حالی است که تعاونی مصرف از امکانات ذوب آهن به هیچوجه استفاده نمی کند اما از مدیریت ذوب آهن توقع دارد که مبلغ خرید اقساطی کارگران را پس از کسر از حقوق کارگران به صندوق تعاونی سریعن واریز کند و از هرگونه تاخیر در این مورد بپرهیزد.

کنشگران کارگری ذوب آهن اصفهان