همبستگى سنديكاى كارگران فلزكار تركيه با اعتصاب كارگران فولاد اهواز

کارگران شرکت گروه ملی صنایع فولاد ایران در شهر اهواز در منطقه نفت خیز خوزستان ایران، به دلیل دریافت نکردن دستمزدهای خود، اعتصاب کرده اند. ما، اتحادیه کارگران متحد فلزکار ترکیه، همبستگی خود را با کارگران اعتصابی فولاد اهواز که به مدت 31 روز است در اعتصاب می باشند، اعلام می کنیم.

مطالبه بسیار اساسی تعداد چهار هزار کارگر فولادکار گروه ملی صنایع فولاد، پرداخت ماه ها دستمزد معوقه شان است که پرداخت نشده است. آنها همچنین خواستار دولتی کردن مجدد کارخانه فولاد می باشند و به کارگران کارخانه شکر هفت تپه در شهر شوش که به دلیل دستمزدهای پرداخت نشده خود در اعتصاب هستند، پیوسته اند.

در ماه اوت امسال، اتحادیه ما میزبان نمایندگان سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران بود. در طی این نشست، آنها شرایط سخت کار تشکل های مستقل کارگری و سرکوب شدیدشان توسط حکومت را به ما بازگو کردند. آنها همچنین به ما اطلاع دادند که در حال حاضر حداقل دستمزد در ایران حدود صد دلار می باشد و کارگران بسیاری از کارخانه ها باید پنج یا شش ماه منتظردریافت حقوقشان بمانند.

در طی این نشست، به تحریم ها و محاصره اقتصادی ایران توسط ایالات متحده نیز اشاره شد و اینکه بیشترین آسیب به طبقه کارگر ایران می رسد که برای دستیابی به نیازهای اساسی خود مانند غذا و دارو، دچار مشکل خواهند شد. بنابراین، لازم است که جنبش جهانی اتحادیه های کارگری همبستگی خود را علیه این تحریم ها نشان دهد. تحریم هایی که موجب تعطیلی کارخانه ها و ایجاد شرایط ناامید کننده برای کارگران می باشد.

با توجه به اعتصاب کارگران فولاد در شهر اهواز، ما به عنوان اتحادیه کارگران متحد فلزکار از طرف طبقه کارگر ترکیه اعلام می داریم که در برابر رژیم سرکوبگر ایران و تحریم های ایالات متحده که سبب فقر بیشتری برای طبقه کارگر ایران می شود، شانه به شانه با مردم ایران هستیم.

اتحادیه کارگران متحد فلزکار ترکیه
استانبول
۱۱ دسامبر ۲۰۱۸