در پتروشیمی جم (پاد جم) چه می گذرد؟

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا در پروژه پتروشیمی جم سایت ٢ (پاد جم) شرکت مارون سازه به پیمانکاری برادران صالحی هفشجانی وضعیت کارگران بسیار افتضاح است. خوابگاهها پر از ساس بوده و از سمپاشی و نظافت دوره ای خبری نیست و مسئول کمپ اصلا توجه ونظارتی ندارد. سرویس بهداشتی کثیف و باید انقدر کارگران اعتراض کنند تا توجه ای بشود . کارگران را با میبنی بوس های بدون كولر در این دمای ٤٥ درجه به سر کار می برند.کیفیت غذایش زیاد تعریفی ندارد و کارگران اغلب مجبورن این غذا را می خورند.

دستمزدهای کارگران فاجعه بار است. امسال با اینکه دولت افزایش حقوق ٤٠٠ هزار تومانی را مصوب کرده است اما این پیمانکار از صد تومان تا دویست تومان بیشتر افزایش نداده است. ٢٥ روز کار و حقوقش نسبت به همه جا حداقل ٥٠٠ تومان کمتر است به عنوان نمونه به جوشکار دومیلیون تا سه میلیون دستمزد می دهد، مونتاژکار دومیلیون و ششصد، به فیتر سه میلیون، حقوق کمکی یک میلیون و ششصد دستمزد می دهد آن هم برای ١٠ ساعت کار.

در این پیمانکاری خبری از عیدی و پاداش شب عید خبری نیست و هیچکدام از مزایای وزارت کاری رعایت نمی شود.

از طرف سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران و گروه پایپینگ و اکیپ پروژه ای ها به این پیمانکار اخطار می شود تا مقررات وزارت کار را رعایت کند وگرنه مورد تحریم کارگری قرار خواهد گرفت.