تعاونی مصرف ایران خودرو در حال مرگ است!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا تعاونی مصرف ایران خودرو با داشتن ١٥٠ هزار عضو در حال حاضر فعال نیست و کالایی برای عرضه به کارکناش ندارد. این در حالی است که در شرایط امروزی که گرانی فشار مضاعفی را به دوش کارگران گذاشته است تعاونی مصرف می تواند بخشی از این گرانی را از دوش کارگران برادشته و به معیشت کارگران کمکی هر چند اندک برساند. متاسفانه به دلیل عدم حضور کارگران در هیات مدیره و باند بازی مدیران ایران خودرو در هیات مدیره این تعاونی و به ویژه در بخش خرید و بازرگانی این تعاونی، کارگران از وضعیت تعاونی ناراضی و بیش از همه چیز از امور این تعاونی بی اطلاع هستند.

این تعاونی می تواند با سرمایه هنگفت کارگران کالاهای ارزان خریده و در اختیار کارگران قرار دهد. همچنین می تواند با دادن سطح خریدی قسطی در مقیاس ٥٠٠ هزار تومان برای اقلام خوراکی و تا ٢٠ میلیون تومان برای خرید لوازم خانگی هم فروش تعاونی را بالا ببرد و هم سود سهام خوبی را در آخر سال نصیب کارگران کند.

امروز فعال شدن تعاونی های مصرف کارگری یکی از خواستهای کارگران است و باید مدیریت ایران خودرو به آن تمکین کرده و مدیریت آن را به کارگران باهوش و کاربلد ایران خودرویی بسپارد. تا کارگران بتوانند با شفاف سازی امور تعاونی را به خوبی مدیریت کرده و کالاهای ارزانی به کارگران بدهند.