چه اتفاقی در ذوب آهن افتاده است؟

پس ازآنکه معاون منابع انسانی ذوب آهن در خصوص نیامدن کارگران در روزهای شنبه ٢٥ آبان تا سه شنبه به دلیل مسایل ترافیکی!!! به کارخانه مطالبی را عنوان کردند، بازدید دادستان عمومی و انقلاب دادگستری لنجان از ذوب آهن اصفهان خبرساز گردید. در پی آن نشست بصیرتی توسط حوزه مقاومت بسیج تندگویان در خصوص ناآرامی های اخیر نیز در ذوب آهن برگزار شد.

این اخبار نشان دهنده این موضوع است کهمیزان ناآرامی ها در شهرها و شهرک هایی که کارگران ذوب آهنی در آن زندگی می کنند زیاد بوده است که کارگران نتوانسته اند به محل کار بیایند.

در چند سال اخیر کارگران ذوب آهن در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و کاری خود از شیوه های گوناگون اعتراضی همچون اعتصاب، نامه نگاری به مدیران و حتا دعوت از مدیران به قسمت های کاری خود جهت بیان و حل مشکلاتشان اقدام کرده اند. حتا زنان کارمند ذوب آهن در یک حرکت نسبت به وضعیت ساعت کاری خود اعتراض نمودند. بی تردید ناآرامی های اخیر کارگران ذوب آهنی و خانواده هایشان را تحت تاثیر قرار داده است.

اینکه مسوولین چه در ذوب آهن و چه در سراسر کشورمرتباً اعتراض را به عنوان يك حق كاگران اعلام ميكنند باید گفت که آیا در عمل نیز به آن پایبند هستند؟ آیا اگر کارگران قسمتی از کارخانه ذوب آهن دست به اعتراض بزنند مدیران و بخش امنیتی کارخانه آن را مجاز دانسته و این حق را محترم خواهند شمرد ؟

تحریریه پیام سندیکا