ایران خودرو سه شیفته می تازد!

با آمدن کرونا و تعطیلی زود هنگام کارخانه ایران خودرو در ٢٠ اسفند تا ٢٠ فروردین، و گران شدن خودرو در بازارهای سیاه، پس از بازگشایی کارخانه مدیریت از اجرای سه شیفته کردن تولید و فشار به کارگران برای بالا بردن آمار برنامه ریزی فشرده ای کرده است. البته کارگران هستند که دیگر بازگشتی به محیط کار به دلیل سهل انگاری مدیریت ندارند و باید نامشان را در بهشت زهرا جستجو کرد.

بعد از هشدار باش هایی که پیام سندیکا به مدیریت کارخانه ایران خودرو داد که به تعطیلی هم انجامید، با دستورات جدید بهداشتی کارگران همه باید به سرکار برگردند. تدابیر بهداشتی اتخاذ شده از جمله تب سنجی، دالان های مه پاش بهداشتی، دادن ماسک و افزودن میوه و آبمیوه در هر وعده غذایی از جمله کارهای پیشگیرانه در ایران خودروست.

همچنین بنا به دستور مهندس مقیمی (مدیر عامل)، سه درصد به حداقل دستمزد اعلامی توسط وزارت کار افزوده و به کارگران پرداخت خواهد شد.

کارگران نه تنها از این دستمزد ناراضی بلکه از مدیریت توقع بیشتری برای افزایش دستمزد داشته اند. هر چند به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان، مبلغ ۵۳۱ هزارتومان در بن کارت کارگران شارژ خواهد شد.

متاسفانه، در این بحبوحه گرانی از راه اندازی تعاونی کارکگران ایران خودرو که مدیریتش در دست هیات مدیره کارخانه است خبری نیست که باید به مدیریت ایرانخودرو برای تعطیلی این تعاونی که کمک حال کارگران بود، آفرین گفت.