#نه_به_گرسنگی – نهمین روز اعتراض

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، نهمین روز اعتراض سراسری ١٩ مرداد ١٣٩٩ در حالی گذشت که اراده مصصم کارگران برای عدم بازگشت به سرکار با حقوق قبلی همچنان پابرجاست و کارگران در خانه های خود مانده اند. همچنین برخی کارگرانی که تاکنون در پروژه ها مانده اند نیز ساک های خود را بسته به خانه می روند. در فاز ۲و۳ دی ام سی پیمانکاری کیانپور با کارفرمایی شهید رجایی روز جمعه رسمن تعطیل شد و یک نیرو هم نمانده است. کارگران پتروشیمی گاز اهواز هم از چند روز پیش به اعتراض پیوسته به خانه رفته اند.

از روز جمعه برای شکستن اعتراض به حق کارگران پیامک های کارفرمایان فعال شده است. از لامرد هم با کارگران تماس گرفته وعده اضافه حقوق یک میلیونی و یک میلیون هم پشت کارتی داده شده است. همچنین امروز هم سیاست چماق و هویج را کارفرمایان کلید زده برای کارگران هم وعده اضافه حقوق می دهند و هم اینکه اگر به سرکار نیایید بلک لیست خواهید شد.

یکی از مهمترین خواسته های کارگران معترض بیرون انداختن تمامی پیمانکاران و بسته شدن قرارداد با خود شرکت ها توسط کارگران است، که با اتحاد برآورده خواهد شد تا راه اجحاف به کارگر بسته شود.

به برآورد کارشناسان سندیکایی تاکنون بیش از ٧ هزار کارگر کار را رها کرده و به جمع معترضین پیوسته اند.

دوستان کارگر، به شایعات توجه نکنیم، با این شایعه ها می خواهند اول کارگران ترسو را به سرکار بیاورند و بعد شایعه کنند که کارگران به پروژه ها برگشته اند.

هوشیار باشیم و گول شایعات را نخوریم، صبور باشیم تا صبر کارفرمایان لبریز شده به خواسته های به حق مان گردن نهند.

متحد باشیم و صبور. تصمیم با ماست!