آزادی حق ماست!

آزادی حق همه انسان هاییست که در روی کره زمین زندگی می کنند. حق اعتصاب برای دستمزدهای بهتر در پروژه های نفتی، حق آزادی بیان برای افشای مافیای لانه کرده در هفت تپه، حق آزادی فعالیت سندیکایی، حق آزادی اجتماعات مسالمت‌آمیز و حق آزادی مطبوعات کارگری.

٢٣مرداد منوچهر سراج عضو سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران ، برای تحمل ٦ ماه حبس باید خود را به زندان معرفی کند. منوچهر سراج برای دومین بار است که برای فعالیت های سندیکایی محاکمه و باید زندانی شود.

از سوی دیگر محمدرضا دبیریان در دادگاه به دلیل اعتراض به خصوصی سازی و مافیای لانه کرده در هفت تپه در دادگاه شهرستان شوش به ٢٢٢ ضربه شلاق محکوم گردیده است. این در حالی است که اسماعیل عبدی و جعفر عظیم زاده دو تن از فعالین صنفی کارگری و آموزگاران به دلیل بی دقتی زندانبان مبتلا به بیماری کرونا گشته اند.

توفان اعتراض به نابرابری اجتماعی و اعتراض بیش از ١٠ هزار کارگر پروژه ای برای زندگی بهتر منطقه نفت خیز پارس جنوبی را فراگرفته و ١٣ روز است که پروژه ها خالی از کارگر شده اند.

٣ هزار کارگر نیشکر هفت تپه ٦٠ روز است که علیه مافیای اختلاسگر بپا خاسته اند. کارگران هپکویی ١٠ روز است که به مدیریت نالایق و متوقف شدن تولید در این کارخانه معترض هستند.

تا کی مافیای زر و زور می خواهد آزادی های انسانی را از زحمتکشان دریغ کند؟

ما ضمن اعلام نگرانی از ابتلا به کرونای فعالین کارگری و صنفی و دیگر فعالین عرصه های مدنی و سیاسی در زندان، خواستار آزادی هرچه سریعتر آنان هستیم.

حکم شلاق برای محمدرضا دبیریان کارگر هفت تپه ای و حکم زندان برای منوچهر سراج عضو سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران را محکوم نموده و لغو هرچه سریعتر این احکام را خواستاریم.

آزادی فعالیت سندیکایی و مدیریت صحیح صنایعی که مدیران بی عرضه چه در هپکو و چه در هفت تپه، نمی توانند اداره اش کنند از خواسته های همه زحمتکشان ایران است.

مبارزه با رانتخوران ، اختلاسگران و همه کسانی که ثروت ملی زحمتکشان را به یغما می برند از وظایف تعطیل ناپذیر سندیکاهای کارگری است.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

٢٣ مرداد ١٣٩٩