ماجرای عرضه سهام سلیم به کارکنان ایران خودرو!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، از سال ۹۵ شرکت تعاونی اعتبار ایران خودرو، ۳۰ درصد سهام شرکت سرمایه گذاری سلیم را خریداری کرد، که سازمان بورس به این واگذاری ایراد می گیرد که شرکتهای با ماهیت تعاونی، بایستی بخشی از سهام را به اعضای تعاونی(اعتبار) اختصاص بدهند. در سال ۹۵ طی قراردادها و برگه هایی که توسط کارگران امضا شد، به هر کدام از پرسنل، سهام سلیم تعلق گرفت. قیمت پک واگذار شده به هر نفر(که حدود ۲۶۰۰۰ سهم می باشد) حدود چهار میلیون و نیم بود که طبق قرارداد، مقرر گردید که تعاونی اعتبار این مبلغ را به جای کارکنان پرداخت کند و تا سال ۱۴۰۲ از محل سود سالیانه شرکت سلیم، این بدهی تسویه بشود.
منتها امسال، تعاونی اعتبار در اقدامی فریبکارانه اعلام کرد که در این چهار سال، سلیم سود نداشته و تعاونی اعتبار که تقبل پرداخت هزینه ی سهام را کرده بود، به پولش نرسیده و این مبلغ، با توجه به دیرکرد آن، الان 8 میلیون و 900 هزار تومان شده است.

اکنون تعاونی اعتبار اعلام کرده که هر کسی که می خواهد سهامش از رهن تعاونی خارج گردد، بایستی مبلغ 8 میلیون و 900 هزار تومان را تسویه کند. که عده ای متاسفانه این کار را انجام دادند. حالا دوباره اعلام کرده که تعاونی اعتبار می تواند این مبلغ نه میلیون را تقسیط کرده و ده ماهه از فیش کارگران کم کند. اگر کسی هم نمی خوهاد، بایستی تا سال ۱۴۰۲ صبر کرده تا سهام آزاد بشود.
سوال اینجاست که وقتی شرکت سلیم به تعهد خودش عمل نکرده، چرا بایستی کارکنان شرکت این مبلغ را بعد چهار سال که حدود دو برابر هم شده، بپردازند؟؟