#نه_به_گرسنگی – ١٧ مين روز اعتراض سراسری

اتفاقات خوب در راه است!
به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ٢٧ مرداد ١٧ مين روز اعتراض سراسری به دستمزدهای حقیرانه مین و عقب افتاده همچنان با قدرت ادامه دارد. کارگران معترض برای مجاب کردن کارگران بیشتری برای پیوستن به این اعتراض سراسری تلاش می کنند. پیمانکاران هم ناچار شده اند خود دست به انبر و آچار شده کمی مزه گرما و کارگردن 10 ساعته را بچشند تا شاید کمی کار را جلو بیاندازند. چرا که اطلاع داریم از سوی شرکت های مادر به آنان نامه زده شده که از طمع خود کم کرده حقوق کارگران را بالا ببرید تا کارگران به پروژه ها بازگردند. به همین خاطر بعضی از پیمانکاران برای جلب نظر کارگران اقدام به واریزحقوق های عقب افتاده کرده اند.

از جمله شرکت پایبندان در فاز 14 اقدام به واریز حقوق های عقب افتاده کرده است ولی کارگران به کار بازنگشته اند. شرکت oiec در فاز 21 و 22 که همیشه با اعتصاب حقوق کارگران را می داد در این ماه، سه ماه حقوق همزمان را با کارگران تسویه کرده است.
از تهران با بخشی از پیمانکاران تماس گرفته شده که پروژه را تعطیل و آنان را به دلیل بی عرضگی جریمه و بعد از تمام شدن اعتراض کارگران، کار به شرکت دیگری محول شود.

اما خبر خوب اینکه یکی از کارگران برایمان چنین نوشته است:« شرکت هم به ما زنگ زده گفته حقوق کمپین 9 تومان هست حتی پرینت شو هم کارفرما داره، و تقبل کرده که 9 تومان بده. تازه گفته اگه کارتون اوکی باشه بیشتر هم میزنه. منم فقط گفتم در صورت اومدن تنها چیزی که میخوام کپی از قرارداده. گفت مشکلی نداره. اگه خدا خواست و مشغول شدیم کپی از قرارداد میفرستم براتون»

دوستان صبور باشیم، به دوستان کارگری که هنوز از آگاهی لازم برخوردار نیستند و فکر می کنند که در این شرایط زرنگی کرده که سرکار مانده اند به قبولایم که پیروزی ما پیروزی آنان نیز هست و شکست ما شکست آنان.

حق خوری پیمانکاران دیگر تمام شده است است. کمتر از حقوق های اعلامی کمپین کار نمی کنیم! و به بردگی نه می گوییم.

نزد خانواده هایمان می مانیم تا خواسته هایمان برآورده شود

تجمع-کارگران-پروژه-ای-اعتصابی-در-شهر-ایذه-26مرداد