تجلیل از شهرام محمدی، سیاوشی از تبار کارگران!

١٢ فروردین شهر باستانی و با تمدن ایذه که هنوز تمدن عیلام و هخامنشیان را در دل خود حفظ کرده است در گورستان «کول فرح» شاهد تجلیل از انسانی بود که برای حفظ جان برادران کارگرش از دست آتش، سیاوش وار به دل حادثه زد و جاودانه شد.

جمعی از کارگران سندیکای فلزکارمکانیک خوزستان با حضور بر سر مزار حماسه ساز انسانیت، شهرام محمدی کارگر تعمیرات که در تیرماه ١٣٩٤ در پتروشیمی مارون در حین آتش سوزی اتفاق افتاده در یکی از مخازن این پتروشیمی با عشقی عمیق به کارگران سیاوش وار به کانون آتش رفته و با بستن شیرهای مخازن از فاجعه ای انسانی جلوگیری کرده و جاودانه شد، جمع شدند تا تجدید میثاقی با این بزرگمرد و اندیشه انسانی اش داشته باشند.

در این مراسم که در حضور خانواده و جمعی از دوستان و اعضای سندیکا برگزار شد ابتدا ابراهیم شیخی که با لباس کار در این مراسم حضور داشت در مورد عمل انسانی شهرام محمدی صحبت کرد و گفت:« تا زاگرس هست تبار شهرام محمدی ها تمام شدنی نیست»

سپس یکی از کارگران پروژه ای عضو سندیکا سخنرانی کرد و از سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران درخواست کرد که این عمل قهرمانانه شهرام محمدی به عنوان یک عمل ملی و میهنی و کارگری به ثبت ملی برسد. پس از آن حسین جشن نگارنده کتاب «گذر از خودکشی» که این کتاب را به شهرام محمدی تقدیم کرده بود در بخشی از سخنانش گفت:« زنده یاد شهرام محمدی الگوی همه کارگران ایرانی بوده و هست» و کتاب را به خانواده شهرام محمدی تقدیم کرد.

در ادامه اجرای موسیقی محلی توسط حسن سعادت با نی، و خوانندگی نوراله نقدی اجرا شد. در خاتمه خانواده شهرام محمدی از برخورد نامناسب مسوولین با این عمل قهرمانانه ابراز ناخشنودی کردند.