اعتراض کارگران ذوب آهنی!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، در حالی که ذوب آهن بهترین دوران خودش رو تجربه میکند از جمله تولید خوب، فروش و حتا پیش فروش محصولات، بالاترین میزان صادرات و درآمد دلاری ، خروج از زیان انباشته و … اما وضع زندگی کارگران بدتر شده است. متاسفانه کارگران سهمی از درآمدهای نجومی ندارند. نامه ای در ذوب آهن دست به دست می شود که ما گوشه ای از آن را برایتان منتشر می کنیم:

پاداش و رفاهیات کارگران غیب شده است و با شارژ مبلغی کارگران را گول می زنند. امسال به خاطر گرانی های افسار گسیخته اکثر شرکت ها افزایش حقوق های بیش از صد درصدی داشتند. نگاهی به پارامترهای مضحک فیش حقوقی بندازید ۷۰تومن،۱۲۰ تومن… مبالغی که هم خنده داره. پاداشی که حالا میگیریم از پاداش سالهای ۸۹و ۹۰ کمتره! اونموقع دلار ۱۰۰۰ تومن بود! پارامترهایی که باید بگیریم و از ما دریغ شده است( مثل خارج از مرکز ، کارانه، بیماری زایی، ساعات اضافه شیفت و …)

ذوب آهن دریایی است که کارگرها تشنه بر لب آن نشسته اند، سرمایه دار و مدیر و دلال و پیمانکار و فوتبالیست و … ،همه در حال خوردن از این سفره اند، پول ذوب آهن صرف پورسانت گیرهای پروژه های بی سرانجام شده و این هم نتیجه سکوت کارگران است. الان وقت آن رسیده تا این سکوت بشکنه و حق خودمون رو فریاد بزنیم . سرپرستان و مدیران میانی و پرسنل حراست و بازرسی هم اگر امتیازات ویژه ای دارند که هیچ ولی اگر مثل دیگر همکارانشان هستند در این اعتراض همکاری کنند. اما برای گرفتن حقوقمون و تا رسیدن به اهدافمون #یکشنبه_های_اعتراض را راه می اندازیم. اهداف این اعتراضات:

۱-پرداخت پارامترهای حقوقی و پاداش که به دلایل مختلف حذف شدند و همچنین معوقات آنها (شامل خارج از مرکز ،سفر کارت،۹ساعت اضافه کار شیفت و …)

۲-همسان سازی پایه حقوق و پاداش با توجه به تورم با شرکت های فولادی و ارگان های دیگر

ما این اعتراضات را تا رسیدن به حقوقمون هر یکشنبه ادامه میدهیم.