نه به نئولیبرالیسم!

پیروزی کارگران نیشکرهفت تپه سرآغاز نوینی در جنبش کارگری است. از آغاز دهه نود جنبش کارگری متحد و یکصدا علیه سیاست خصوصی سازی که سر منشایی جز نئولیبرالیسم ندارد بپا خاسته و با دادن هزینه های بسیار این پیروزی را بر سرمایه داری رانتخوار لانه کرده در دولت تحمیل کردند.

امروز روز جشن تمامی کارگرانی است که به خاطر سیاست های خصوصی سازی مورد هجوم قرار گرفته، بیکار شدند و یا کارخانه هایشان به زباله دانی تبدیل شد.

روزی که چهره های درهم شکسته شده اسماعیل بخشی و سپیده قلیان رسانه ای شد، سرآغاز پیروزی بود. سیستم رانتخوار دلال صفتی که تمام نیرویش را به کار گرفته بود تا مبارزات کارگران را بی ثمر نشان دهد، نشان داد که چقدر ضعیف و شکننده است.

مبارزات بی امان کارگران معادن چادرملو و سنگرود، نیشکر هفت تپه، شرکت واحد، فولاد، هپکو، ماشین سازی تبریز، اعتصاب شکوهمند و سراسری کارگران پروژه ای در مرداد سال گذشته و هم اکنون مبارزات بی امان بازنشستگان علیه دست اندازی های مافیا به اندوخته های کارگران، افق روشنی را پیش روی زحمتکشان می گشاید. هرچند هزینه های گزافی برای این پیروزی داده شد و بسیاری از برادرانمان اخراج، دستگیر، آواره شدند و خانواده های کارگران گرسنگی را تجربه کردند، اما شیرینی این پیروزی، تلخی های آن روزها را از بین برد.

متحد و همبسته علیه سیاست های خانمان برانداز نئولیبرالیستی

گسترده تر باد سندیکاهای کارگری، سنگر زحمتکشان

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

بازنشستگان سندیکای کارگران بافنده سوزنی

بازنشستگان فلزکارمکانیک

بازنشستگان صنعت چاپ 20 اردیبهشت 1400