یکشنبه های اعتراض در رشت!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، تجمع بازنشستگان از ساعت ١٠ و نیم صبح در مقابل کانون رشت شروع شد. ساعت ۱۱ جمعیت بیش از ١٠٠ نفر برای اعتراض به حیله گری سازمان تامین اجتماعی آمده بودند. بازنشسته ای از همان لحظه اول بیانیه ای در ۳ نسخه برای امضا در دست داشت که هر بازنشسته در لحظه ورود آن را امضا می کرد. حدود ۱۰۰ امضا پای بیانیه زده شد. جمعیت حدود نیم ساعت شعار دادند.

کانون عالی داریم/ فکر و خیالی دارند. بیات برو حیا کن/ کانون خود را رها کن. وکیل ما کانون بود/ سالاری را خوب ستود. کانون خیانت می‌کند/ حامیان جنایت می کنند. بیات میگیم یک کلام/ استعفا کن بی کلام . تملق و چاپلوسی/ به پا یه وقت نسوزی. بیات که کانون داری/ باید بری پاچه‌خواری.

یکی وارد جمع شد خود را بازرس معرفی کرد می گفت می دانم حق با شما است و ما ۵ روز است فعال هستیم. بازنشسته ای پاسخ داد:« شما که بازرس هستید وظیفه دارید گزارش کار بدهید، تا حال کجا بودید؟ این همه بی عدالتی و حق کشی کجا بودید؟» چند لحظه بعد یکی آمد از اطلاعات کارگری، گویا با رئیس کانون جناب بافکار جلسه داشتند. بعد از کلی بحث و جدل تازه فهمیدیم این آقا هنوز نمی داند که سازمان تامین اجتماعی بخش خصوصی است. بازنشستگان بعد از خواندن بیانیه خواستار این شدند که جناب بافکار در جمع آنها حضور پیدا کند که جواب رد شنیدند. شعار بافکار بیا بیرون را سر دادند. بعد از کلی بحث و جدل قرار شد ۲ نماینده از بازنشستگان برای گرفتن امضا و فرستادن گزارش تجمع به کانون عالی توسط رئیس کانون گیلان جناب بافکار دیدار کنند. نمایندگان از آقای بافکار این سوال را مطرح کردند که:« از وضعیت افزایش حقوق فعلی راضی هستید یا خیر؟ گفت نسبتا”… گفته شد اگر ناراضی هستید پس بنر تشکر در جلوی سازمان تامین اجتماعی و تقدیر شما از آقای بیات و تشکر و تمجید ایشان برای چه بود!!؟؟ گفت: من باید تشکر کنم چون همه کانونهای استانها در این خصوص اقدام کرده اند»

رئیس کانون گیلان قول داد تا دو روز دیگر نامه اعتراضی را به کانون عالی علی اصغر بیات و رییس سازمان تامین اجتماعی آقای سالاری فرستاده شماره نامه و کپی آن را به نمایندگان بدهد .تجمع کنندگان حدود ساعت ۱۲ متفرق شدند.

حضور خانمهای بازنشسته قابل تحسین بود. درود بر شرفشان.