ترفند درصدبندی در همسان سازی مستمری ها!

یکی از دغلکاری هایی که در همسان سازی انجام گرفت ، تعیین درصد بندی برای افزایش مستمری بازنشستگان بود. در حالی که موضوع عدالت در همسان سازی یکی از خواست های بازنشستگان بوده و هست. درصد بندی در حقیقت خاک پاشیدن به چشمان بازنشسته است تا کسی نداند که چه مقدار از بودجه همسان سازی در سفره بازنشسته آمده است.هرچند ابتدا حقوق حداقل بگیرها باید بر طبق قانون معادل حداقل دستمزد در کشور شود سپس مستمری متوسط بگیرها و حداکثر بگیرها معادل افزایش دیگر سطوح افزایش یابد.

امسال اعلام شده که حداقل دستمزد ۴۲۰۰ هزار تومان است. به حداقل بگیر با ۳۰ سال سابقه باید ۴۲۰۰ هزار تومان مستمری بدهند.برای دیگر سطوح اعلام شده ۲۶ درصد بعلاوه ی ۲۵۰ هزار تومان. مستمری متوسط بگیر و حداکثر بگیر باید به همین میزان افزایش یابد

با آنکه بارها گفته ایم که اگر قرار است در همسان سازی مثلن ٥٠ درصد به مستمری ها اضافه شود این مبلغ برای حداقل بگیر، حداکثربگیر، همکار و غیرهمکار، از کار افتاده کلی و جزیی و بازمانده ها باید به صورت یکسان تعلق گیرد. با این روش اگر حداکثر بگیری ١٠ میلیون می گیرد می داند که به حقوقش ٥ میلیون اضافه خواهد شد حداقل بگیری هم که با ١٠ سال سابقه مثلن یک میلیون می گیرد می داند که ٥٠٠ هزار تومان به مستمریش اضافه شده است. این شفاف سازی راه هرگونه شیادی را می بندد.

شیادان با درصدی کردن همسان سازی، باعث سردرگمی و ایجاد ابهام در نحوه پرداخت و نحوه حق هر بازنشسته شده و باعث تفرقه انداختن بین بازنشسته ها شده اند.

ما خواهان لغو درصد بندی و برابری کامل در افزایش مستمری ها هستیم

بازنشستگان سندیکای کارگران بافنده سوزنی

بازنشستگان فلزکارمکانیک

بازنشستگان صنعت چاپ ١٥ خرداد ١٤٠٠