نقض اصل ٢٧ قانون اساسی را محکوم می کنیم!

با احضارهای پی در پی کنشگران جنبش بازنشستگی و کارگری و اعلام دادگاه برای آنان و همچنین محکومیت سنگین برای دادخواهی آقای اسماعیل گرامی، مواجهیم.

سالهاست که دولت های مختلف و سازمان تامین اجتماعی با عدم رعایت مفاد قانون اساسی و قانون تامین اجتماعی معیشت و درمان بازنشستگان را به خطر انداخته اند که آخرین مورد آن حذف صد قلم دارو از لیست تعهدات سازمان می‌باشد.بر اساس داده های آماری، در شرایط کنونی بیش از ۴۰ درصد مردم ایران در زیر خط فقر زندگی می‌کنند که بخش اعظم آنان را کارگران و بازنشستگان تشکیل می دهند. که اعتراضات سراسری بازنشستگان علیه شرایط نامساعد معیشت در سال ۹۹ را شاهد بودیم و در اتفاقی تاسف بار ، پس از گذشت چند ماه از دستگیری آقای اسماعیل گرامی ، از محکومیت ایشان به شلاق و زندان و محکومیت مالی (علی‌رغم اعتراضات مکرر بازنشستگان به بازداشت ناحق نامبرده) با خبر شدیم!

ما اعلام می کنیم آقای اسماعیل گرامی و دیگر کنشگرانی که در جنبش بازنشستگان به دادگاه فراخوانده شده اند صرفاً یک مطالبه گر صنفی و خواهان احیای حقوق بازنشستگان بوده اند و برای رهایی خود و دیگر بازنشستگان از فقر تلاش کرده اند!

ما صدور این حکم و پرونده سازی برای کنشگران جنبش بازنشستگی را محکوم نموده و خواهان خاتمه این پرونده سازی ها و آزادی فوری اسماعیل گرامی هستیم.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

بازنشستگان سندیکای بافنده سوزنی

بازنشستگان فلزکارمکانیک

بازنشستگان صنعت چاپ

بیستم خرداد ۱۴۰۰