می دانید کارگران پروژه ای چه حقوقی دارند؟

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، نوشته زیر توسط یکی از کارگران پروژه ای برایمان ارسال شده است:
١-آیا می دانید که هر کارگری که در عسلویه، کنگان و بندرعباس کارمی کند باید بیمه سخت و زیان آور برایش منظور شود؟ تا با ٢٠ سال کار و حقوق بالا بازنشسته شود؟ ولی هیچوقت این کار از سوی پیمانکاران و شرکت های مادر رعایت نشده است و بیمه کارگر ساده در لیست نوشته می شود.
٢- آیا می دانید اتوبوس هایی که برای رفت و برگشت از خوابگاه و شرکت و بالعکس سرویس دهی میکنند از رده خارج بوده و سیستم گرمایشی و سیستم سرمایشی ندارند؟ در حالی که در قرارداد شرکت ها مینی بوسهای های کلاس قید شده و همین پول را هم می گیرند اما اتوبوس های درب و داغون را برایمان آورده اند و ما هم اعتراض نمی کنیم.

٣- آیا می دانید تمام پیمانکاران هزینه هایی را از شرکت های مادر و تمامی حق و حقوق کارگر را گرفته اما به ما نمی دهند از جمله غذای خوب، مسکن کلاس بالا، حمام و دستشویی با آخرین امکانات و…..
٤- آیا می دانید که نیروها حقوق هایی مثل حق مسکن، حق اولاد، بسته معیشتی داشته و کارفرما در قرارداد بسته شده با شرکت مادر پول همه اینها را گرفته ولی به ما نمی دهد؟
٥- آیا می دانید پول کرایه رفت و برگشت به خانه و کارگاه به گردن خود پیمانکار می باشد؟ و کارگری که دو روز در راه وقتش صرف می شود را باید شرکت حساب کرده به کارگر جدید الورود بدهد؟
٦- آیا می دانستید که کارهای کمتر از ۴۵ روز باید طبق روزمزد (اورهال ) باشد؟
٧- آیا می دانستید غذایی که به کارگران پروژه های پارس جنوبی میدهند ازغذای زندان هم بدتراست؟
اگر باهم باشیم و حرف سندیکای فلزکاران را گوش کنیم هرکاری میشود انجام داد
متاسفانه پیمانکاران با زحمت های ما کارگران میلیاردر شده اند و ما همچنان متفرق فکر می کنیم داریم زدگی می کنیم.

ارتباط با ادمین@Sfelezkaran :
کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران
Telegram (https://telegram.me/sfelezkar)
#کانال_رسمی_سندیکای_کارگران_فلزکار_مکانیک_ایران
??????