نه به بی قانونی و گرسنگی!(10)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز 6 تیرماه شرکت های دیگری کارگرانشان به کمپین «ده بیست» پیوستند تا صدایمان قدرتمندتر شود. پالایشگاه آبادان رادیوگراف های شرکت های پیشتازان فنون پارس و پیشتازان آریا و نیماآزمون، پتروشیمی بوشهر شرکت پارس قدرت و سازه پاد تهران سایت 1، پتروشیمی هنگام، پتروشیمی مپکو، پالایشگاه اصفهان پیمانکاری سرآمد صنعت گیل و کابل کش های شرکت رسم آرا، نیروگاه جفیر نصب نیرو سالن توربین، شرکت گاما، کارگران تعمیرات اساسی فاز 15 و 16، پتروشیمی جم شرکت های پتروالکتریک و اکسیر پتروالکتریک، گروه ساپورت و استراکچر مهران نفت آذر از شرکت جهان پارس. کارگران تیام صنعت که به مرخصی آمده بودند نیز از رفتن به پروژه خودداری کردند. برادران عرب هم خونمان هم با دست افشانی و پایکوبی در پالایشگاه اصفهان پالایشگاه را ترک کردند. تاکنون 28 هزار کارگر راهی خانه های خود شده اند. هر چند پیمانکاران تلاش دارند از کارگران بیکار برای جایگزین کردن ما استفاده کنند اما بی تردید مجبورند رقم دستمزدها را بالا ببرند.

دوستان کارگر پس از واکنش های دومجلس امروز در خبرگزاری ایلنا قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه «رضا مسعودی‌فر»اعلام کرده «تاکید می‌کنم این اعتراضات صنفی است و ما در قوه قضاییه پیگیر هستیم تا این مطالبات صنفی به نتیجه برسد» در مجلس هم امروز جلسه امروز درارتباط با اعتراضات شما جلسه داشت و بی تردید می توانیم با جمع آوری امضا حذف شرکت های پیمانکاری را از دولت بخواهیم. برادرانمان در عسلویه با امضای طوماری که در خبرگزاری ایلنا منتشر شد گفته اند:« با این دستمزد کم نمی‌توانیم خانواده‌هایمان را به عسلویه بیاوریم». همچنین می توانیم با تاکید بر ماده 13 قانون کار بخواهیم که وزارت نفت وظایقش را در قبال پیمانکاران خاطی اجرا کند. اما همه اینها بستگی به اتحاد ما و قوی تر شدنمان دارد.
از همه برادران بیکار انتظار داریم ما را در کنار خود دانسته، به جای ما سرکار نروند و این می طلبد که در خانه هایمان ننشینم و با این دوستان بیکار حرف زده و فواید کمپین را برایشان متذکر شویم.
صبور باشیم و از توهین به برادران خود که هنوز متاسفانه مشغول کارند، خودداری کنیم. آنان ناآگاه هستند باید برایشان توضیح دهیم که موفقیت این کمپین چقدر به نفع آنان است.
اخبار کارگاههای خود را فقط در گروههای کارگری پایپینگ بگذارید تا دست کسانی که می خواهند از این کمپین برای خود کلاهی بدوزند را کوتاه کنیم. با افرادی که نمی شناسید وارد گفتگو و دادن خبرهای کمپین نشوید. اگر کسی طالب دانستن اخبار است به سندیکای فلزکارمکانیک ایران رجوع کند. امروز خیلی ها برایمان کاسه داغ تر از آش شده اند، به آنان اعتماد نکنیم.
هوشیار باشیم. زمانی به سرکار خواهیم رفت که کارفرمایان شرایط ما را پذیرفته و در قراردادها خواسته های کمپین را نوشته و مُهر امضا کرده و برایمان واتساپ کنند.
برادران خود را تشویق به تخلیه کارگاهها کنیم.

کارگر برادر کارگر