نه به بی قانونی و گرسنگی! (٢٥)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٢٣ تیرماه ١٤٠٠ دو پیمانکاری دیگر هم به جمع اجرا کنندگان خواسته های کمپین پیوستند تا ٧ شرکت با کارگران بر مبنای مصوبات کمپین ٢٠ -١٠ قرارداد بسته باشند. پیمانکاری نیک باقری در پتروشیمی دماوند و پیمانکاری مدرن پاسارگاد مشهد. همچنین در ادامه حمایت های کارگران از کمپین ١٠ – ٢٠ کارگران پروژه ای علی کوه، دهدز، مسجد سلیمان، پولادشهر اعلام همبستگی و پیمان کردند.

اما تهدیدها از سوی کارفرمایانی که نتوانسته اند کارگر اعتصاب شکن برای پروژه شان جور کنند، همچنان ادامه دارد.

در ادامه گروگان گرفتن حقوق کارگران:« دیروز مدیرعامل شرکتمون پیام داد که شرکت بزودی باز میشه و با همون شرایط کاری برگردید سرکار. کارگران جواب مدیر عامل رو داده و گفتن حاضریم از گرسنگی بمیریم اما با شرایط قبل سرکار نریم، بخاطر همین مدیرعامل تهدید کرد که حقوقتونو نمیدیم ماهم جواب دادیم میایم به زور میگیریم، و همچنان پا به پای کمپین هستیم، و از گروه پایپینگ هم میخوایم که پشت ما باشن»

« شرکت پایندان فقط به نیروهای خودش پول داده به بقیه نیروها که به کمپین پیوستن پول نداده و گفتن تا نیروها برنگردن از پول خبری نیست»

« شرکت تناوب فقط به نیروهایی که سرکار هستند حقوق داده، باقری میگه تا نیایید کارگاه از حقوق خبری نیست»

« پیمانکاران پتروشیمی بوشهر سایت یک شرکت سازه و سازه پاد هنوز حقوق برج دو نداده میگن بیاید سرکار تا حقوق بدیم»

دوستان کارگر، همه این تهدیدها از سر بیچارگی است و نشان دهنده این است که کمپین عملکردش درست و منطقی است. در همین راستا طبق دستور سرپرست شرکت آی جی سی تمام نفرات دفتری و گروهای که نیروی آنها زیر ۶ نفرهست تا اطلاع ثانوی به مرخصی اجباری می روند.

از طرفی خبر رسیده است که در پروژه آذرمهران پس از آنکه کارگران با فریب به سرکار برگشته ولی وقتی دیده اند که کارفرما نمی خواهد بر طبق مصوبات کمپین عمل کند امروز دوباره به خانه های خود بازگشتند.

به همه نیروهای پروژه ای اعلام می کنیم کمپین مختص رشته های خاصی نیست و همه از جوشکار، نقاش، داربست بند، عایق کار…. و حتا کارگران ساده را هم شامل می شود. ما از خروج نیروهای برق و ابزار دقیق از پروژه ها و حمایت از کمپین استقبال می کنیم و به این برادران درود می فرستیم.

برادران پروژه ای، از توهین کردن به کارگرانی که در پروژه ها مشغول کارند خودداری کنید و آنها را سر لج نیاندازید و دشمن تراشی نکنید. رفتن به درب پروژه ها و تهدید توهین به این کارگران، تاکید می کنیم ممنوع است. با آنها صحبت کنید و منافع مشترک این کمپین را برایشان تشریح کنید.

باز هم تاکید می کنیم که شرط مذاکره با کارفرماها، اول باید دستمزدهای عقب افتاده را تسویه کرده باشد، دوم بیمه ها پرداخت شده باشد، بعد پیمانکار اگر واقعا قصد اجرای شرایط کمپین را دارد آن را نوشته و مهر کرده برایتان واتساپ کند بعد شما راهی عسلویه بشوید.

پیروزی هر کارگر، پیروزی تمام کارگران است.

متحد هستیم و متحد می مانیم

کارگر برادر کارگر