نه به بی قانونی و گرسنگی! (٣٣)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٣١ تیرماه، با تمامی فشارهای وارده به کارگران، کمپین همچنان پرقدرت به پیش می رود و تمامی ترفندهای پیمانکاران به در بسته خورده است و کارگران تمامی تهدیدها را با پاسخ « نه » جواب داده اند.

شرکت استیم از کارگران ساده خواسته است به کار برگردند اما پاسخ آنان« نه » بوده است.

آقای امیدی مدیر پروژه فاز ۱۳ اکسیر کارگران را به اخراج تهدید کرده است و آقایان هاشمی رییس کارگاه و آقای مظلوم معاون کارگاه شرکت اکسیر در پتروشیمی پادجم با فحاشی و تهدید و گرو گرفتن کارت ملی و شناسنامه و دفترچه بیمه کارگران، را گروگان گرفته و اجازه خروج به کارگرانی که می خواهند به کمپین بپیوندند را نمی دهد.

پیمانکاری راکی، شرکت نصب نیرو، چابهار نیروگاه سیکل ترکیبی با نیروهای ستادی تماس گرفته اند و با وعده اینکه «در آینده هر اتفاقی بیفته ما هم تغییرات را اعمال میکنیم » از کارگران خواسته اند که به کار برگردند که نه نیروهای ستادی و نه کارگران نپذیرفته اند.

از طرفی با خبر شدیم کارکنان رسمی عملیاتی سکوهای گازی در صنعت نفت طی نامه‌ای خطاب به یحیی جعفری معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرده اند که از روز شنبه دوم مرداد ۱۴۰۰ از عزیمت به سکوهای عسلویه خودداری می کنند. ما ضمن همبستگی با این برادران امیدواریم خواسته هایشان تحقق یابد چرا که پیروزی هر کارگر، پیروزی تمام کارگران است.

به قول های بی پشتوانه کارفرمایان توجه نکنیم که آنها می خواهند ما را به سرکار کشانده و با چرب زبانی وادار به کار کنند.

به جز ما هیچکس نمی تواند پروژه ها را راه بیاندازد. کارگران بیکار مطمئن باشند که کارفرمایان برای جبران این تاخیر مجبورند به جای ٥٠ کارگر ٧٠ کارگر بگیرند تا پروژه را به موقع تحویل دهند.

باز هم تاکید می کنیم که شرط مذاکره با کارفرماها، اول باید دستمزدهای عقب افتاده را تسویه کرده باشد، دوم بیمه ها پرداخت شده باشد، بعد پیمانکار اگر واقعا قصد اجرای شرایط کمپین را دارد آن را نوشته و مهر کرده برایتان واتساپ کند بعد شما راهی عسلویه بشوید.

کارگر برادر کارگر

به امید پیروزی

متحد هستیم و متحد می مانیم