نه به بی قانونی و گرسنگی!(٣٤)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٢ مرداد ١٤٠٠ کمپین همچنان با حمایت کارگران پروژه ای در خانه مانده با اقتدار پیش می رود. هر چند که پیمانکاران فکر می کنند با ندادن حقوق کارگران می توانند آنان را به تسلیم وادارند. به عنوان نمونه شرکت آذرگستر نفت سنگین قشم آقای پرویز قربانی، پالایشگاه اصفهان شرکت odccاز فروردین تاکنون حقوق کارگران خود را به گروگان گرفته اند. رشید آذرکمان پیمانکار دغلباز حقوق کارگرانش را از اردیبهشت نداده و امروز و فردا می کند. قبلن گفته بود تا آخر تیر ماه تسویه می کند حالا به ١٥ مرداد حواله می دهد.

شایع شده است که شرکت های مادر به پیمانکاران مهلت یک هفته ای تا ١٠ مرداد داده اند تا جذب نیرو کنند و نیروها را به کارهایشان بازگردانند در غیر این صورت پایان و فسخ قرارداد با پیمانکار را اعلام خواهند کرد. به گفته کارگران، شرکت پیمانکاری حلقه صنعت واقع در نیروگاه بیدخون به دلیل عدم توانایی در جذب نیرو از کار برکنار شده است. بعضی از پیمانکاران از ترس فسخ قرارداد کمکی ها را به جای جوشکار سرکار آورده و تلاش می کنند نشان دهند کارگاهشان فعال است ولی با گزارشات ما این فریب هم نقش بر آب خواهد شد.

خبر خوش اینکه شرکت هامرز سازه پارسیان واقع در پالایشگاه لامرد بر طبق کمپین با کارگرانش قرارداد بست. همچنین قراردادهای جوشکاران ۲g3g )مخازن ) پروژه پیمانکاری آقای کنعانی در عسلویه بر طبق کمپین بیست ده با نظارت نماینده جوشکاران بسته شد.

البته ما از جوشکاران و فیترها می خواهیم که حقوق کمکی های خود را نیز اعلام کنند. این گونه قرارداد بستن که با حضور نماینده کارگران بوده است در یک سازماندهی جدید در یک شهر اتفاق افتاده که اگر موفقیت آمیز باشد به شهرهای دیگر هم اعلام خواهیم کرد تا از این دستاورد کارگری بهره ببرند.

در ضمن در اینجا اعلام می کنیم که هرگونه پایان اعتصاب با خواست جمعی کارگران و نمایندگانشان و مدیران کمپین صورت خواهد گرفت. بی تردید تا وصل شدن اینترنت در خوزستان که رهبران کمپین هم در آنجا حضور دارند از هرگونه اظهار نظر مورد اعتصاب خودداری کرده و همچنان ٨ مورد اعلامی تا تحقق نیابد هیچ پایانی برای اعتصاب وجود ندارد. همه نیروهای خوزستانی در خانه و در کنار کمپین ایستاده اند تا اینترنت وصل شود و باز هم در فضای مجازی کنار هم خواهیم بود.

به قول های بی پشتوانه کارفرمایان توجه نکنیم که آنها می خواهند ما را به سرکار کشانده و با چرب زبانی وادار به کار کنند.

به جز ما هیچکس نمی تواند پروژه ها را راه بیاندازد. کارگران بیکار مطمئن باشند که کارفرمایان برای جبران این تاخیر مجبورند به جای ٥٠ کارگر ٧٠ کارگر بگیرند تا پروژه را به موقع تحویل دهند.

پیروزی هر کارگر، پیروزی تمام کارگران است.

متحد هستیم و متحد می مانیم

کارگر برادر کارگر