نه به بی قانونی و گرسنگی! (٣٦)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٤ مرداد کارگران در کنار خانواده مانده و آن اندک کسانی هم که به کمپین پشت کرده اند خیری از این کار ندیدند. پروژه ستاره تاراج تهران جنوب بندرمجید ماهشهر که کارگرانش به کمپین پیوسته بودند با گرفتن نیرو باعث شد اعتصاب در این پروژه ٣٠٠٠ نفره با شکست روبرو شود. اما امروز با خبر شدیم تمامی اعتصاب شکنان که با وعده های طلایی به این پروژه برده شده بودند تسویه حساب شده و اعتراض شان از سوی کارفرما نادیده گرفته شده است. این است جزای عهدشکنان.

برادران محکم و استوار منتظر نتیجه کمپین باشید. شرکت ها یکماه است هر روز آخرین مهلت را به کارگران برای برگشت به کار می دهند و باز هم پاسخ کارگران « نه » است. شرکت توانمند، پالایشگاه آبادان ODCC، پتروشیمی صدف، شرکت جهان پارس از آن جمله اند.

تمامی تلاش کارفرمایان و نوکرانشان ایجاد جو یاس و ناامیدی و تفرقه در میان نیروهاست. از ٥٠٠ کارگر شرکت تناوب تنها ١٤ نفر سرکار رفته اند. در فاز ۱۴حتا ١٠ درصد کارگران همیشگی هم حضور ندارند. تمامی تلاش کارفرمایان تاکنون به بن بست خورده است حتا کارگران ساده نیز به کار برنگشته اند.

باز هم تاکید می کنیم از ١٠٠ هزار کارگر اعتصابی ١٠ هزار نفر سرکار برنگشته اند. تاکنون ٢٠٠٠ نفر کارگر با قراردادهای کمپین به کار بازگشته اند که این پیروزی را به آنان تبریک می گوییم. از جوشکاران و فیترها می خواهیم که حقوق کمکی های خود را بر طبق کمپین نظارت کنند و اگر برای این برادران کارفرمایان خواستند کمتر از حقوق کمپین حقوق بزنند از کار خودداری کنند. ما همه یک تن واحد هستیم و خانواده هایمان یکی است و گرسنگی هیچ خانواده کارگری را بر نمی تابیم و به همین دلیل کمپین راه اندازی شده است.

تا وصل شدن اینترنت در خوزستان که رهبران کمپین هم در آنجا حضور دارند از هرگونه اظهار نظر مورد اعتصاب خودداری کرده و همچنان ٨ مورد اعلامی تا تحقق نیابد هیچ پایانی برای اعتصاب وجود ندارد. همه نیروهای خوزستانی در خانه و در کنار کمپین ایستاده اند تا اینترنت وصل شود و باز هم در فضای مجازی کنار هم خواهیم بود.

پیروزی هر کارگر، پیروزی تمام کارگران است.

متحد هستیم و متحد می مانیم

کارگر برادر کارگر