نه به بی قانونی و گرسنگی!(٣٧)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٥ مرداد ماه کمپین به راه خود ادامه می دهد. تلاش پیمانکاران برای جذب نیرو چه با تهدید و چه با فریب به سنگ خورده است و اعلام این دروغ که «خیلی ها رفته اند سرکار» از آنجا معلوم است که اگر خیلی ها سرکارند پس پیمانکارها چرا هی به کارگر زنگ می زنند که بیا سرکار؟ همین که به کارگرها زنگ میزنند یعنی اینکه کارشان شروع نشده و کمپین هنوز موثر و تاثیرگذاره راه خود را می رود. دوستان کارگر همه می دانیم که هر چقدر این کمپین طول بکشد بسیاری از کارها حالت اورهال پیدا کرده و کارگران برای کار در شرایط اورهال دستمزد بیشتری خواهند گرفت. پس نگران نباشیم.

دوستان اطلاع دقیق داریم که هیچ اتوبوسی با کارگر به عسلویه تردد نمی کند. پس گوش به شایعات ندهید. در پالایشگاه آبادان حتا نفرات دفتر فنی هم به کمپین پیوسته اند.

اخطار می شود به آزمون فلز که بعد از 3 ماه فقط ٦٠ درصد حقوق را برای کارگران واریز کرده است. اخطار می شود به شرکت تیو قشم تا حقوق عقب افتاده کارگران را به گروگان نگیرد. اخطار می شود به شرکت iGC ngl3100, دشت عباس که حقوق خرداد کارگران را به گروگان نگیرد. اخطار می شود به شرکت گاما در پتروپالایش کنگان که حقوق کارگران را به گروگان نگیرد وگرنه حتا در حالت اورهال هم این شرکت را تحریم کارگری خواهیم کرد تا از پروژه ها حذف شود. اخطار می شود به آقای ممبینی پیمانکار شرکت جهانپارس پروژه ی آذر مهران شما یک روز فرصت داشتید تا قراردادهای نفرات انگشت شماری که تونستید استخدام کنید (کمتر از ده نفر) رو بفرستید. خبرها حاکی از آن است که بجز دو جوشکار طبق کمپین بقیه ی نیروها حدود ۷ نفر با حقوق پایین مشغول به کار شده اند. تلاش های ناموفق شما برای شکستن کمپین، شرکت شما در سر لیست سیاه کمپین قرار گرفتید.

از جوشکاران و فیترها می خواهیم که حقوق کمکی های خود را بر طبق کمپین نظارت کنند و اگر برای این برادران کارفرمایان خواستند کمتر از حقوق کمپین حقوق بزنند از کار خودداری کنند. ما همه یک تن واحد هستیم و خانواده هایمان یکی است و گرسنگی هیچ خانواده کارگری را بر نمی تابیم و به همین دلیل کمپین راه اندازی شده است.

به اطلاع همه کارگران پروژه ای می رسانیم تا وصل شدن اینترنت در خوزستان که رهبران کمپین هم در آنجا حضور دارند از هرگونه اظهار نظر مورد اعتصاب خودداری کرده و همچنان 8 مورد اعلامی تا تحقق نیابد هیچ پایانی برای اعتصاب وجود ندارد.

به همه برادران اخراجی قول می دهیم که کارهای اورهال را برای آنها نگه داشته تا کمی از صدمه مالی آنان را جبران کنیم.

پیروزی هر کارگر، پیروزی تمام کارگران است.

متحد هستیم و متحد می مانیم

کارگر برادر کارگر