نه به بی قانونی و گرسنگی!(٣٨)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٦ مرداد کمپین و کارگران اعتراضی همچنان محکم بر سر خواسته های خود ایستاده اند و کارفرمایان از تمام زور خود برای به سرکار کشاندن کارگران استفاده می کنند و همچنان پاسخ ما « نه » است.

خبرهای رسیده حاکی از این است که مخازن در ریز به پیمانکاری آذرکمان حقوق 3 ماه کارگران را به گروگان گرفته و التماس می کند کارگران زمانی که به سرکار بیایند همان روز حقوق عقب افتاده خود را خواهند گرفت. در پروژه بیدبلند ماهشهر و اسکله مجیدیه کمکی ها را به جای فیتر به کار گرفته اند تا شرکت قراردادش را با پیمانکار لغو نکند. با تمام هارت و پورت های شرکت جهانپارس هم اکنون به جای ١٥٠ کارگری که باید مشغول کار باشند فقط ٧ کمکی جوشکار کار می کنند. به این اعتصاب شکنان نه لباس و نه کفش داده اند و از اینان بیگاری کشیده حتا حقوق های عقب مانده شان را هم نداده اند. اینست سزای عهد شکنان.

خبر خوش اینکه امروز از بخش مجلس وزارت نفت خانم صمددانی با نماینده مان مازیارگیلانی نژاد تماس گرفته شد و در خصوص نامه نوشته شده ١٠٠ کارگر پروژه ای رامهرمزی در تاریخ ٢٠ تیرماه، از ایشان در مورد مشکلات کارگران پرس و جو شد و ایشان در مورد ٨ بندی که باید تحقق یابد تا اعتصاب تمام شود پاسخ داد و تقاضای وقت حضوری را کرد که گفته شد با شما تماس خواهیم گرفت.

بی تردید نه وزارت نفت، نه شرکت های مادر و نه شرکت های پیمانکاری نمی توانند تعطیلی کارگاههای نفت و گاز را تحمل کنند و باید دست به اقدام بزنند. تاکنون سه شرکت پیمانکاری قراردادهایشان فسخ شده است و دیگران هم از ترس فسخ قرارداد هایشان با آوردن کمکی ها و شلوغ کردن کارگاه تلاش داند نشان دهند که فعال شده اند اما دروغ به مقصد نمی رسد و با افشاگری های ما دستان این دغلبازان رو خواهد شد.

به اطلاع همه کارگران پروژه ای می رسانیم همچنان ٨ مورد خواسته شده کمپین تا تحقق نیابد هیچ پایانی برای اعتصاب وجود ندارد.

به همه برادران اخراجی قول می دهیم که کارهای اورهال را برای آنها نگه داشته تا کمی از صدمه مالی آنان را جبران کنیم.

پیروزی هر کارگر، پیروزی تمام کارگران است.

متحد هستیم و متحد می مانیم

کارگر برادر کارگر