نه به بی قانونی و گرسنگی! (٤٠)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٨ مرداد همچنان کمپین بر روی خواسته های خود ایستاده است. پیمانکاران از هر دری وارد می شوند تا کمپین شکست بخورد.

پیمانکاری احمدیان و کرمیان در شرکت مپکو پروژه هنگام عسلویه، شرکت بیستون شکوه پارسه خارک حقوق خردادماه کارگران را نداده و پاسخگو هم نیستند، نیروگاه چابهار و ارومیه هنوز حقوق اردیبهشت کارگران را پرداخت نکرده اند، پیمانکاری آقای صالحی تلمبه خانه شماره ۵ بندرعباس هنوز حقوق اردیبهشت و خرداد را به کارگران بدهکار است. این گروگان گرفتن حقوق کارگران و بعد با پررویی به کارگر پیغام دادن که باید به سرکار بیایید فقط از انسان نماهایی چون پیمانکاران بر می آید.

امروز پیمانکار سعید کیوانی هم شرایط کمپین را قبول کرد و برای کارش در کهنوج نیرو استخدام کرد. بهرحال پیمانکاران کوچک وقتی بیایند شرکت های بزرگ هم خواهند آمد.

شنیده ها حاکی از این است که پیمانکاران برای آنکه لغو قرارداد نشوند نه تنها خود شروع به کارکردن کرده اند بلکه از پیمانکاران دیگر هم خواهش می کنند چند روزی کارگرانشان را به آنها قرض بدهند که بی تردید این موش و گربه بازی نتیجه ای نخواهد داشت.

بی تردید نه وزارت نفت، نه شرکت های مادر و نه شرکت های پیمانکاری نمی توانند تعطیلی کارگاههای نفت و گاز را تحمل کنند و باید دست به اقدام بزنند. تاکنون سه شرکت پیمانکاری قراردادهایشان فسخ شده است و دیگران هم از ترس فسخ قرارداد هایشان با آوردن کمکی ها و شلوغ کردن کارگاه تلاش داند نشان دهند که فعال شده اند اما دروغ به مقصد نمی رسد و با افشاگری های ما دستان این دغلبازان رو خواهد شد.

به اطلاع همه کارگران پروژه ای می رسانیم همچنان ٨ مورد خواسته شده کمپین تا تحقق نیابد هیچ پایانی برای اعتصاب وجود ندارد.

پیروزی هر کارگر، پیروزی تمام کارگران است.

متحد هستیم و متحد می مانیم

کارگر برادر کارگر