نه به بی قانونی و گرسنگی! (٥٢)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ١٩ مرداد پیمانکار حسین امینی برای پروژه دشت آزادگان (هویزه) جوشکار به مبلغ ٢٧ میلیون و فیتر ٢٤ میلیون برای ٢٠ روز کار استخدام کرد. متاسفانه در قرارداد به جای کلمه کارگر، کلمه کارپذیر قید شده است که ما در گزارش روزانه شماره ٤٨ به کارگران تذکر دادیم در قراردادها کلمه کارپذیر را خط بزنند چون بار حقوقی دارد در حالی که ما کارگر هستیم نه کارپذیر. کارپذیر با این قرارداد خود را از حقوقی که قانون کار برایش معلوم کرده است محروم می کند.

خبر خوش دیگر اینکه شرکت آروین قم که چند روز پیش با کارگران قرارداد بسته امروز با کمکی ها با روزی ٥٠٠ هزار تومان و سنگ زن روزی ٦٠٠ هزار تومان قرارداد بسته است. این آغاز تغییر قیمت نیروی کار پروژه ای است که مبارک کارگران باشد

از سوی دیگر با خبر شدیم شرکت آوا صنعت مخزن سازی فراسکو به کارگران وعده 21روز کار و ٩ روز مرخص را داده است. ما قبلن به کارگران گفته ایم که در صورتی به کار باز می گردیم که کارفرما حقوق عقب افتاده و بیمه ها را ریخته باشد. دوستان عجله نکنید و طبق مقررات کمپین عمل کنید تا متضرر نشوید.

متاسفانه با خبر شدیم در پروژه قشم شرکت آسفالت طوس یکی از جوشکاران از ارتفاع سقوط کرده و جان باخته است. به شرکت اسفالت طوس، همچنین رییس کارگاه فیض اله بخشی و مخزن ساز حمزه کامکار اخطار جدی می دهیم که حق و حقوق این کارگر را بر طبق کمپین محاسبه نموده و بیمه عمر و مزایای قانونی را به خانواده اش تحویل دهند در غیر این صورت اگر اجحافی به این کارگر جان باخته صورت بگیرد دم در خانه تان نیروها شرف تان را در مقابل خانواده تان خواهند برد. امتحان کنید تا برخورد ما را ببینید.

به شرکت دریا ساحل، شرکت فولاد ایرانیان کرمان و پیمانکارش آقای حدادی اخطار می کنیم از گروگان گرفتن حقوق خردادماه کارگران خودداری کنند که صبر و تحمل کارگر حدی دارد نگذارید کارگر از حقوق خود بگذرد اما شرفتان را به باد دهد.

به کارگران اورهال ستارگان درخشان در فاز ۱۵ ۱۶ و پتروشیمی هنگام نیروگاه برق بیدخون که اعتصاب شکن شده اند اعلام می کنیم فقط از روی خانواده های خود خجالت بکشید که با حقوق روزی ٨٠٠ تومان کار می کنید. این روزها خواهد گذشت و کمپین پیروز خواهد شد، اما روسیاهی به شما خواهد ماند.

برادران کارگر همه این تهدیدها و به گروگان گرفتن حقوق ها به معنی آن است که پیمانکاران تاکنون نتوانسته اند کارگر جایگزین کنند وگرنه این چنین کارگران را تهدید نمی کردند بلکه کارگر آورده و همه اعتصابیون را اخراج می کردند. صبور باشیم، کارفرمایان دیگر فرصتی ندارند و کم طاقت شده اند. پیروزی با ماست.

دوستان جوشکاری که بر طبق کمپین قرارداد بسته اند توجه کنند، حواسشان به کمکی ها باشد تا آنان نیز بر طبق کمپین قرارداد نوشته به سرکار بیایند در غیر این صورت از کار برای پیمانکار خودداری کنند چرا که همه ما یک خانواده هستیم و این کمپین متعلق به همه است و باید از همدیگر حمایت کنیم.

باز هم تاکید می کنیم برای بازگشت به کار، ٨ بند کمپین باید اجرایی شود.

کارگر برادر کارگر

به امید پیروزی

متحد هستیم و متحد می مانیم