نه به بی قانونی و گرسنگی! (٥٤)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٢٢ مرداد پرچم مقتدر کمپین ٢٠ – ١٠ همچنان بالاست. امروز کارگران پیمانکاری منصوری در پتروشیمی نوین و تلمبه خانه بندرعباس قراردادهایشان را در معرض دید کارگران گذاشتند. هرچند که این قراردادها نواقصی را دارند که کارگران به دلیل مطلع نبودن از قانون کار و اینکه متاسفانه کارفرمایان قراردادهای از پیش نوشته شده را به کارگران برای امضا می دهند، اما به هر حال مقررات کمپین رعایت شده است. البته در مورد نواقص قراردادها در مطلبی جدا برای کارگران نگارش خواهیم کرد.

فشار آنقدر زیاد شده است که صالحی پیمانکار که می گفت کمر کمپین را خواهد شکست، مخفیانه با فیترها ٢٠ میلیون تومان قرارداد نوشته است که هنوز بر طبق کمپین نیست. از طرفی به شرکت سازه پاد بهبهان از سوی شرکت مپنا فشار آورده می شود که خواسته های کمپین را بپذیرد. به هر حال سالهاست که کارفرماها عادت کرده اند میلیاردی پول به جیب بزنند و کمتر به کارگر پول بدهد که باید این عادت را از سرشان انداخت.

مهم مهم

کارگران توجه کنند: ١- در موقع امضای قرارداد، کلمه کارپذیر را خط بزنند ٢- حقوق کمپین ثابت است و مزایا از جمله عیدی، بن، سنوات باید جدا به کارگر داده شود ٣- حقوق کمپین برای ٨ ساعت کار است نه ۱۰ ساعت کار، ٢ ساعت اضافه کاری باید جدا به کارگر داده شود. ٣- به هر دلیلی اگر کارگر اخراج شود باید همان روز تسویه حساب شود نه دو ماه دیگر ٤- اگر کارگری کمتر از ١٠ روز کارکرد نه تنها باید بیمه ده روزه اش را لیست کرده واریز کنند بلکه حقوقش را نیز پرداخت کنند.

صبور باشیم، همانطوری که تخلیه کارگاه هایمان بیش از ٢٠ روز طول کشید، استخدام ها هم کمی طول خواهد کشید. به حرف های کارفرمایان که« همه سرکار رفته اند و فقط تو مانده ای» گوش نکنیم که اگر همه سرکار هستند پس تو چرا منت مان را می کشی که به سرکار برگردیم خب برو کارگر استخدام کن اگر هست.

تهدیدهای کارفرمایان علیه رهبران کمپین بالا گرفته فقط به این دلیل که زورشان برای بازگرداندن شما به سرکار، نرسید. متحد باشید حقوق های کمپین این ٢ ماه بیکاری را پر خواهد کرد.

دوستان جوشکار و فیتری که بر طبق کمپین قرارداد بسته اند توجه کنند، حواسشان به کمکی ها باشد تا آنان نیز بر طبق کمپین قرارداد نوشته به سرکار بیایند در غیر این صورت از کار برای پیمانکار خودداری کنند چرا که همه ما یک خانواده هستیم و این کمپین متعلق به همه است و باید از همدیگر حمایت کنیم.

باز هم تاکید می کنیم برای بازگشت به کار، ٨ بند کمپین باید اجرایی شود.

کارگر برادر کارگر

به امید پیروزی

متحد هستیم و متحد می مانیم