نه به بی قانونی و گرسنگی!(٧٧)

کمپین پیروز است!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ١٨ شهریور همچنان خبرهای خوبی از کمپین می رسد. فاز ۱۴ شرکت پایندان در مذاکراتی که با نمایندگان کارگران داشته اند پذیرفته است ٢٠ روز کار ١٠ روز مرخصی اجرایی شود. در مورد افزایش حقوق هم همچنان مذاکره برقرار است و قرار است همه مشاغل با هم پس از بستن قرارداد به سرکار برگردند که موفقیت کمپین و نمایندگان مذاکره کننده است. با این توافق بیش از ١٠٠٠ کارگر به سرکار خواهند رفت. البته شرکت پایندان تمام مزایا و حقوق قانونی نظیر حق اولاد و بن را…. پرداخت می کند که بسیار مهم است.امیدواریم که دیگر شرکت های فاز ١٤ هم شرایط کمپین را پذیرفته تا کارگران به سرکار برگردند.

نیروهای جوشکار شرکت آتی سازان پرشیا به دلیل اینکه شرکت به تعهد در رابطه با رعایت کمپین عمل نکرده است دست به اعتصاب زده و شروع به تسویه حساب کرده اند.

همچنین شرکت های نصب نیرو، پیمانکاری کیانپور مستقر در نیروگاه چابهار به دلیل گروگان گرفتن حقوق کارگران از خرداد ماه تاکنون، وضعیت بد رفاهی و خوابگاهی و همچنین شرکت نصب نیرو ارومیه که حقوق کارگرانش را از خردادماه تاکنون به گروگان گرفته است، تحریم کارگری می شود. گروه پایپینگ و اکیپ پروژه ای ها و سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران از برادران کارگر می خواهد برای این شرکت های بدحساب کار نکنند تا نسل اینگونه شرکت ها از پارس جنوبی ریشه کن شود.

دوستان کارگر، سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران تمام تلاش خود را انجام می دهد تا بعد از جوشکاران و فیترها استخدام باقی مشاغل از جمله کمکی، کمپاس، راننده، عایق کار، برق کار، داربست بند، بکولدکارها و سنگزن ها…. و دیگران هم انجام شود.

از همه کارگرانی که بر طبق کمپین سرکار رفته اند، به ویژه از برادران هفشجانی خود انتظار داریم سایر شغل های پروژه، را هم در نظر داشته باشند و از موقعیت خود استفاده کرده برای این دوستان بر طبق کمپین در پروژه ای که خود کار می کنند با کارفرمای خود صحبت کرده این دوستان را نیز مشغول کنند.

دوستان، اتحاد ما توانست کمپین را پیروز کند. برای تکمیل این پیروزی باید همه رشته های پروژه ای نه فقط جوشکار و فیتر، بلکه همه بر طبق کمپین مشغول کار شوند تا پیروزی تکمیل شود.

کارگر برادر کارگر

متحد هستیم و متحد می مانیم.