نه به بی قانونی و گرسنگی! (٨٣)

کمپین پیروز است!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٢٥ شهریور ٩٠ مین روز کمپین سراسری ٢٠/١٠ است. توجه دوستان کارگر را به چند موضوع که در هفته پیش رو به دنبال آن هستیم و امیدواریم بتوانیم موفقیت های کمپین را کامل کنیم، جلب می نماییم:

١-نتیجه مذاکره کارگران پروژه ای ایذه ای با پیمانکاران شهرشان

٢- نتیجه مذاکره کارگران جوشکاران اکسیر آبادان

٣- جلسه مازیارگیلانی نژاد نماینده ٢٠٠٠ کارگر پروژه ای و نماینده کارگران پروژه ای شهرهای رامهرمز، ایذه، شهرکرد، اصفهان با بازرس شرکت نفت آقای قربانی

آنچه بسیار مهم است اتحاد ما و یک صدایی ما در مقابل مشکلاتی که از سوی کارفرمایان به ما تحمیل می شود، است.

خبر خوشحال کننده اینکه نیروهایی که به سرکار رفته اند با مواجهه با بدقولی کارفرما محل کار را ترک می کنند. شرکت دی پلیمر آرین با مدیریت مهندسین حسن نیا کلاگر و طاهری با بدقولی به کل نیروها، کارگران اجرا و دفتری سایت را ترک کرده اند.

همچنین شرکت آوا صنعت زیر مجموعه شرکت درریز مخازن سازی فراسکو با پیمانکاری جدید آقای فرامرزی که با کمپین موافقت کرده بود و با ترفندی چند نیرو را با شرایط کمپین قرارداد بسته ولی الباقی نیروها را فقط با شرایط دلخواه خود قرارداد می بندد و به شرکت های دیگر هم پیام داده که با کارگران بالاتر از چنین مبلغی قرارداد نبندند و تلاش می کند تفرقه بین نیروها بیاندازد. این پیمانکار هم مورد تحریم کارگری تا اطلاع ثانوی قرار گرفت.

پتروشیمی دشت عباس شرکت فرا پتروسازان(A J C) به کارفرمایی O1نه حقوقی که قرار است به کارگران بدهند معلوم کرده و لیست بیمه را هم مطابق معمول کارگر ساده رد می کنند. فقط از شرایط کمپین، وضعیت خوابگاه و امکانات رفاهی خوب است.

پیمانکاری پامیدکو با کارفرمایی شرکت فولاد غدیر که در گندله سازی کرمان کار می کنند با اینکه فولاد غدیر افزایش را برای پیمانکارش لحاظ کرده ولی متاسفانه پامیدکو چند تا پیمانکار دارد و بخش فلزی را داده به (کا پی سیو) که حق و حقوق کارگران را نادیده گرفته است. کارگرانی که فریب وعده های افزایش حقوق بر طبق کمپین را خورده اند و الان سه ماه حقوق عقب افتاده داشته و با مساعده و وعده ی سر خرمن تا روز ٢٠ شهریور طاقت آورده بودند، دست به اعتصاب زدند.

دوستان هشدارهایی که مرتب در طی این ماهها به کارگرانی که قصد رفتن به سرکار را داشتند داده شد، که:« تا قراردادها را برایتان واتساپ نکرده اند به سرکار نروید» نتیجه اش می شود کار کردن برده وار که امروز چهره حقیقی خود را نشان می دهند.

هنوز دیر نشده و اگر با بدعهدی کارفرما مواجه می شوید تسویه کرده به خانه برگردید. هیچکس به جز ما نمی تواند پروژه ها را پیش ببرد و برادران شما هم به سرکار شما نخواهند رفت پس با دلی قوی به خانه برگردید. کارفرمایان مجبورند مقررات کمپین را رعایت کنند و جز این نه راهی برای آنان و نه راهی برای ما هست. اجازه ندهیم کوچک شدن سفره های ما باعث چاق شدن حساب های بانکی این نامردان شود.

کارگر متحد کارگر