نه به بی قانونی و گرسنگی! (٩٢)

کمپین پیروز است!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ٨ مهرماه ٢٠٠ کارگر اجرایی و دفتری شرکت استیم به دلیل رسمی نشدن مقررات کمپین دست به اعتصاب زدند. شرکت استیم پتروشیمی بوشهر سایت ۱ زیر نظر چگالش و انرشیمی که شرکت نظارت هستند، می باشد.

با آنکه پیمانکاری نصاب و استراکچر بخشی دو هفته قبل اعلام نموده بود که مقررات کمپین را قبول دارد و آن را اجرایی خواهد کرد، اما کارفرما(شرکت استیم) قبول ننمود و اعلام کرد که:« چرا بدون اجازه ما چنین قولی به کارگران داده اید» با این حرکت کارفرما کارگران امروز صبح دست از کار کشیده و در محوطه تجمع کردند. با ورود رییس حراست کارفرمای بوشهر و اعلام اینکه:« حق با کارگران شرکت استیم است باید مرخصی و حقوق مثل شرکتها دیگر زیاد بشود» کارگران و مهندس ها همه اعتصاب کرده حتا ژنراتورها را هم خاموش کردند. کارگران گفتند تا تکلیف ما مشخص نشود همین جا خواهیم ماند که با پا در میانی رییس حراست به سمت خوابگاهها رفتند.

رییس حراست کارفرما با رییس کارگاه استیم، آقای هاشمی صحبت کرده و آقای هاشمی نامه ای نوشت مبنی بر اینکه کسانی که چه در خوابگاه باشند و چه به خانه بروند تا شنبه ١٧ مهر ماه مرخصی با حقوق دارند تا وضعیت مشخص بشود.

با توجه به اصرار زیاد کارگران و پافشاری همه کارکنان و کارگران در مورد اجرایی شدن مقررات کمپین رییس حراست کارفرما قول داد:«اگر شنبه وضعیت مشخص نشد و حقوقها و مرخصی ها درست نشد اختیار میدهم باز بشینید سرکار و اعتصاب کنید»

قبلن هم به کارفرماها اعلام کرده بودیم که بدون مقررات کمپین، کارگری دست به ابزار نخواهد برد و وعده های تو خالی پاسخش دست از کار کشیدن و راهی خانه شدن خواهد بود. جالب اینجاست که پیمانکار می خواهد مقررات کمپین را اجرایی کند اما کارفرمای استیم برای درهم شکستن کمپین ٢٠/١٠ اینگونه عمل می کند.

دوستان کارگر، اگر کارفرماها برای درهم شکستن کمپین با هم متحد هستند، ما هم برای پیروزی کمپین باید متحد باشیم. بی تردید بدون حضور ما هیچ ابزاری از جایش تکان نخواهد خورد هیچ لوله ای جوش نمی خورد، هیچ داربستی علم نمی شود و پروژه ای به سرانجام نخواهد رسید.

متحد هستیم و متحد می مانیم

کارگر متحد کارگر