نه به بی قانونی و گرسنگی! (٩٤)

کمپین ٢٠/١٠ الهام بخش کارگران ناراضی!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ١١ مهرماه تلمبه خانه شماره پنج پروژه خط لوله گوره به جاسک در شهر بندرعباس پیمانکاری صالحی به حالت نیمه تعطیل درآمد. کمپ جوشکاران شاغل را تحویل گرفته و آنان را مجبور کردند در کمپ کارگری شرکت زندگی کنند، کمپی که هیچ گونه امکانات رفاهی ندارد. اتاقها بوی تعفن می دهند و سرویس بهداشتی نامناسب. در ضمن حقوق سی درصد نیروهای قبلی این پروژه از برج سه و چهار و حقوق پنجاه درصد نیروها از برج پنج هنوز پرداخت نشده است. شایعه ای است که صالحی مشکلی برای رفاه کارگرانش ندارد و آقای محمودی سرپرست کارگاه این تصمیمات را اتخاذ می کند. بشنو و باور نکن.

شرکت شهید رسولی واقع در ماهشهر با دغلکاری فیتر و جوشکار با وعده مقررات کمپین به سرکار می کشاند و بعد خلاف آن انجام می دهند. وضعیت پرداخت حقوق در این شرکت افتضاح است. جمعه ها اصلن حساب نمی شود. طبق ۲۴روز حقوق می دهند یعنی ۲۴روز که بخواهی پر کنی ۲۸روز طول می کشد چون چهار تا جمعه کار نمی کنی . پول غذا را از حقوق کم می کنند و بیش از ١١ میلیون هم حقوق بیشتر برایت نمی زنند. تازه روزی ۱۳ساعت هم در سایت هستی چرا که چهل دقیقه پیاده تا خوابگاه راه است. این است شرایط کاری غیر کمپین.

اما مهمترین موضوعی که در صنعت نفت و گاز اتفاق افتاده و تاثیر کمپین ٢٠/١٠ است. اعتصابات كارگران پتروشيمى هاى زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس بندر ماهشهر در امروز است. این کارگران خواهان حذف شرکت‌های پیمانکاری و عقد قرارداد مستقیم با کارفرما هستند. كارگران مي گويند از فردا با نفرات بيشترى جلوى درب ساختمان شهيدى نيا تجمع خواهيم كرد.

این پیام و تاثیر کمپین ٢٠/١٠ است که باعث چهارماه رکود در پروژه ها شده و هر روز گسترش بیشتری مییابد. خواسته ما حق و قانونی است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

زنده باد کمپین ٢٠/١٠

متحد هستیم و متحد می مانیم.