مسئولان ایمنی كارگاه ها چه می کنند؟

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز رضا انصاریان مهندس ناظر در شرکت پارس خودرو در بیمارستان ابن سینای میدان صادقیه بر اثر جراحات وارده پس از سه روز رنج درگذشت.

شرکت پارس خودرو ضمن تایید این حادثه در این رابطه به خبرگزاری ایلنا گفته است: این کارگر، پرسنل یکی از بخش‌های تولیدی بوده و مرگ ایشان باعث تاثر بسیار شرکت و مدیران آن شده است؛ ما روزهای بدون حادثه در شرکت بسیار داریم و در این مورد نیز نماینده وزارت کار هم اکنون در شرکت حضور دارد و در حال بررسی علت بروز حادثه است.به گفته شرکت، به محض روشن شدن دلایل، گزارش تکمیلی ارائه خواهد شد.

سه روز پیش در شرکت پارس خودرو در اثر سقوط رضا انصاریان در حین کار کردن ( سقوط از شیروانی ) دچار ضربه مغزی شد و به کما رفت ، علی‌رقم عمل جراحی مغز ایشان بهتر نشد و پس از سه روز، دیشب درگذشت. او قراردادی بوده و مسئول ایمنی شرکت کارش را تایید نکرده است. یعنی بدون مجوز بالای شیروانی رفته بود که متاسفانه تخته حائل برگشته و در حین سقوط جمجمه اش به دیوار خورده و ضربه مغزی شده است.

از اين مسئول ایمنی باید پرسید چرا منطقه به لحاظ ایمنی تجهیز نشده بود؟ چرا مجوز کار در این نقطه داده شده اس؟ در زمان حادثه شما و دیگر مسئولان ایمنی کجا تشریف داشتید؟؟ ایشان برای خوشگذرانی به این ارتفاع رفته بود؟

متاسفانه هم مسئولان ایمنی و هم مدیریت شرکت قصور خود را نادیده گرفته فرد حادثه دیده را مقصر جلوه می دهند تا از اهمال کاری خود بکاهند.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران ضمن تسلیت به خانواده این کارگر زحمتکش و همکارانش پیگیر موضوع خواهد بود