دست دراز خشونت، کوتاه باد!

روز دوشنبه ۱۲ مهرماه، در جریان ادامه اعتراض خانواده های کارگران معادن زغال سنگ زرند کرمان (که خواستار همسان‌سازی حقوق و مزایا، پرداخت به موقع حق بیمه و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و ترمیم دستمزدهای حقیرانه بودند) عوامل انتظامی با ماشین آب پاش به خانواده های کارگری حمله کردند. در نتیجه این برخورد چند نفر از جمله یک زن و یک کودک (از خانواده‌های کارگران) دچار مصدومیت شده‌اند. هزار کارگر این معادن در شرایط بدی زندگی و کار می کنند.

این در حالی است که کنشگران فرهنگی از جمله عزیز قاسم زاده نیز به دلیل اعتراض و سازماندهی اعتراضات آموزگاران دستگیر و روانه زندان می شوند. همزمان با روز جهانی معلم محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران مجددن از آموزش و پرورش اخراج می گردد. کنشگران کرد دستگیر می شوند بدون آنکه گفته شود اتهام شان چیست؟!!! وکیل قهرمان فرزانه زیلابی حکم حبس و شلاق می گیرد. به جای رسیدگی به اظهارات سپیده قلیان در مورد وضعیت زندان زنان و زنان زندانی، او و دیگر بانوی هم بندش مورد مجازات قرار می گیرند. کنشگران بازنشستگان با تهدید عوامل پلیس سیاسی برای برگزار نکردن تجمعات یکشنبه های اعتراضی، روبرو می شوند. تظاهرات کارگران هفت تپه ای به دلیل تعلل مسوولین قضایی و تعیین تکلیف نکردن این کارخانه باعث غارت و صدمه به شرکت از سوی سودجویان و عقب افتادن حقوق کارگران و روند نابودی شرکت شده است.

مسوولین مثل اینکه در این کشور زندگی نمی کنند و نمی دانند که در همین روزگار آمدن دولت جدید قیمت دلار به 30 هزار تومان و قیمت مواد غذایی باز هم افزایش یافته‌است، در حالی که حقوق کارگران، کارمندان، بازنشستگان همچنان از اول سال تاکنون ثابت است.

٢٠٠٠ کارگر پروژه ای نامه ای خطاب به آقایان قالیباف رییس مجلس و آقای روح الامینی نماینده تهران در مورد رعایت نشدن قانون توسط پیمانکاران نوشته اند اما پاسخی دریافت نکرده اند. با وجود اینکه کارفرمایان هرگونه ستم و دور زدن قانونی را انجام می دهند اما نظارتی بر ایشان نیست و مواخذه نمی شوند.

باز هم به مسوولین متذکر می‌شویم : اصل ٢٧ قانون اساسی این حق را به همه آحاد ملت داده است که تجمع و اعتراض بر علیه نابرابری و زورگویی انجام دهند. عبارت سوم اصل ٢٧ تاکید کرده است که تجمع «به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است» . این تجمعات نه تنها مخل به مبانی اسلام نیست بلکه زحمتکشان تحقق یکی از ٥ اصل از اصول دین را که «عدل» است، را خواستارند.

دست دراز بی قانونی کوتاه باید شود! مسوولین بدانند تا زمانی که معیشت مردم هر روز بدتر می شود اعتراضات نه تنها کمتر نخواهد شد بلکه افزایش خواهد یافت.

ما ضمن محکوم کردن حمله به خانواده های معدنچیان و اعلام حمایت از تجمعات بر حق کارگران، بازنشستگان، خواستار رعایت حقوق انسانی و قانونی خود هستیم.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

بازنشستگان فلزکار مکانیک

بازنشستگان سندیکای بافنده سوزنی

١٥ مهرماه ١٤٠٠