دومین روز اعتصاب کارگران شرکت جهان پارس در مس دره زار

مطابق گزارش دریافتی از گزارشگر پیام سندیکا در مجتمع مس سرچشمه، از دیروز، ٢٥ آبان ماه ١٤٠٠، کارگران شرکت جهان پارس، پیمانکار خردایش دره زار در مجتمع مس، وارد اعتصاب جمعی شدند.

این اعتصاب در روز جاری نیز ادامه داشته و با توقف فعالیت اجرایی این شرکت و تجمع در معابر ورودی کارگاه، پرسنل مذکور مطالباتِ خود را برای دفعات متمادی با مسولین مطرح نمودند.

شرح مطالبات اخیر و شکل گیریِ این تجمع ناشی از درخواست های زیر بوده است:

یکی از کارگران پروژه گفته اند که ما حدود ١٢٠ نفر هستیم که به علت اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل، نداشتن قرارداد، کافی نبودن حقوق و مزایا و نداشتن امنیت شغلی اعتصاب کرده ایم.

بر اساس جستجو های گزارشگر پیام سندیکا، مشخص شده است که شرکت جهان پارس برای جلوگیری از استخدام نفرات خود در زمان بهره برداری از پروژه ی خردایش، تعداد ٥ نفر از کارگران تیم الکتریکال خود را از قرارداد شرکت جهان پارس خارج نموده و با شرایط حقوقی بسیار بدتر به پیمانکار دست دوم خود سپرده و همین طور بنا دارد تا باقی نفرات را نیز اخراج نماید.

مطابق همین گزارش، افزایش حقوق نفرات کارگری در سال جاری با وجود وعده های مدیران جهان پارس، محقق نشده است و این موضوع در شرایطی روی داده که در ماه های قبل، فیش حقوقیِ نجومیِ مدیران این شرکت در مجموعه ی دره زار و میان کارگران فاش شده بود.

قابل ذکر است که مداخله های حراست و انتظامات با حضور نیروهای انتظامی جریان دارد و کارگران به برخورد های شدید، تهدید می شوند.

گزارشگر پیام سندیکا-مجتمع مس سرچشمه