ایران خودروی تبریز تعطیل شد!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، دروغگویی و فرار از مسوولیت ایران خودروی تبریز را تعطیل کرد. شرکت ایران خودرو تبریز با ارسال پیامکی به کارگران این شرکت اعلام کرد از روز شنبه ٦ آذر ماه تا اطلاع ثانوی کارخانه تعطیل است! این در حالی است که ٣ روز قبل مدیرعامل ایران خودرو تبریز به میان کارگران اعتصابی رفته قول داد کلیه مطالبات کارگران پرداخت می‌شود و دیگر دستمزدها عقب نخواهد افتاد و مزایایی که کارگران ایران خودرو تهران می گیرند تا آخر سال به آنها داده خواهد شد. طبقه بندی نیز از اول آذر اجرا خواهد و از اول سال ١٤٠٠ قابل محاسبه می باشد.

طی دو سال گذشته میزان حقوق دریافتی پرسنل تغییری نداشته و همچنین اختلاف حقوقی دریافتی بین مراکز تولیدی ایران‌خودرو در تهران و تبریز بسیار فاحش است.

مدیریت ایران خودرو با همدستی وزارت صنعت با تعطیل کردن این کارخانه کارگران را بر سر دوراهی انتخاب خواسته ها و یا بیکاری قرار داده است. گروگان گرفتن نان کارگران ترفند همیشگی کارفرمایان منجمله کارفرمای دولتی بوده و هست.

طبق آخرین خبرها در جلسه ای که ساعاتی قبل در فرمانداری اسکو برگزار شد مشخص شد بخش لجستیک و پشتیبانی و حمل و نقل فعالیت خود را ادامه می دهد اما بخشی از تولید که مستلزم آماده سازی مجدد است موجب تعطیلی گشته است.

باید منتظر ماند و دید آیا از فردا کارخانه بازگشایی خواهد شد یانه؟