یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٢٤ بهمن ١٤٠٠ طبق فراخوان داده شده بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای تهران، اراک، شوشتر، رشت، مشهد، سنندج، اهواز، شوش، کرمانشاه، خرم آباد، اصفهان، قزوین و تبریز برای خواسته های معطل مانده خود دست به اعتراض و تجمع زدند.

در قزوین ١٥٠ نفر بازنشسته در مقابل اداره تامین اجتماعی در مورد اجرا نشدن همسان سازی سال ١٤٠٠ و همچنین عیدی تحقیرآمیز شعار دادند.

در تبریز بیش از ٣٠٠ نفر از بازنشستگان با راهپیمایی شعار:« میمیریم میمیریم حق مونو می گیریم/ مدیر بی لیاقت استعفا استعفا» به اجرا نشدن همسان سازی اعتراض کردند.

در رشت ١٢٠ بازنشسته خواهان افزایش حقوق حداقل بگیران توسط همسان سازی ١٤٠٠ شدند.

در تهران بیش از ٢٠٠ بازنشسته تامین اجتماعی که با تراکت های کوچک چاپی اطلاع رسانی گردیده بودند از همان اوایل صبح به مقابل مجلس آمده و با اینکه ماموران نیروی انتظامی از آنان می خواستند به خاطر شرایط کرونایی امروز تجمع نباشد، اما بازنشستگان جواب دادند که براساس اصل ۲۷ قانون اساسی تجمع آزاد است و احتیاج به اجازه ندارد و همچنین:« دو هفته قبل به ما گفتید بعد از ٢٢ بهمن برای تظاهرات بیاییم، که حالا آمده ایم» مامورین نیروی انتظامی با متفرق کردن بازنشستگان و در مقابل، اصرار بازنشستگان باقی مانده در میدان و با افزایش تعداد معترضین، مسوول انتظامی با تماسی که گرفت به بازنشستگان اعلام کرد که می توانند تا ساعت ١١ تجمع کنند. بازنشستگان در این تجمع ضمن دادن شعارهایی مبنی بر وضعیت وخیم معیشتی و درمانی و بدقولی دولت در مورد همسان سازی شعار:« نه دولت نه مجلس هیچکس به فکر ما نیست» را دادند. از طرف برگزارکنندگان اعلام شد تریبون آزاد است و همه می توانند سخن بگویند که آقایان ناصر آقاجری در مورد بودجه ۱۴۰۰ و دیده نشدن بازنشستگان کارگری در این بودجه صحبت کرد، حسین غلامی از تخلفات مالی در شستا و اینکه مدیران شستا و کارخانجات شستا باید با نظر نمایندگان کارگران و بازنشستگان منتخب شوند و شستا حیاط خلوت وزارت کار نباشد سخن گفت، خانم روح زنده از مشکلات زندگی زنان و حداقل بگیران و از کار افتادگان صحبت کردند، ناصر گزارشی از امضاهای جمع آوری شده در در طی این چند ماه در جهت خلع بیات برای حضار ارایه دادند. شعار:« اسماعیل گرامی آزاد باید گردد» بارها از سوی تریبون شعار داده شد. شعار:« کارگر معلم اتحاد اتحاد» از سوی تجمع کنندگان داده شد که از سوی برگزار کنندگان اعلام شد:« این تربیون متعلق به همه بازنشستگان از جمله پرستاران، آموزگاران، و کارگران است» شعارهای:«تامین بازنشسته وظیفه دولته/ بازنشسته داد بزن حق تو فریاد بزن/ کانون بی کفایت استعفا استعفا/ بازنشسته تنها نیست ما همه با هم هستیم/ عیدی حداقل دو ماه حقوق پرداخت باید گردد/ بیمه های تکمیلی دزد سر گردنه/ همسانسازی امسال اجرا باید گردد» و در پایان حسن مرادی از بازنشستگان فلزکارمکانیک قطعنامه را قرائت کرد.

متاسفانه خانمی دست به جمع آوری دست نوشته های تجمع کنندگان زد که با اعتراض بازنشستگان روبرو شد.

در این تظاهرات جمعی از کارگران مخابرات و بازنشستگان فرهنگی برای ابراز همبستگی شرکت کرده و بازنشستگانی از شهرری، شهاب خودرو، صنعت چاپ، بافنده سوزنی، فلزکارمکانیک، اتوبوسرانی شرکت داشتند.