خانه هایتان آباد!

ه گزارش خبرنگار پیام سندیکا، کارگران عضو تعاونی مسکن کارگران فلزکارمکانیک بعد از ١٥ سال خانه هایشان را از سازمان عمران پرند تحویل گرفتند. تعاونی مسکن فلزکارمکانیک در سال ٨٦ جزو اولین تعاونی هایی بود که در طرح مسکن مهر ثبت نام کرد. ولی با افزایش قیمت مسکن که قرار بود با نهایت ٧ میلیون تومان صاحب خانه شوند و ٨٠ درصد این مبلغ را هم بصورت وام دریافت کنند، با گذر ایام به بیش از ٨٠ میلیون تومان رسید. ٣٧ میلیون نقد و ٥٠ میلیون وام.

در هفته گذشته به اعضای تعاونی مسکن برای تحویل خانه هایشان تماس گرفته شد. اما چه خانه هایی که بیشتر به بیغوله شبیه هستند تا خانه. این خانه ها شیشه ندارند، مصالح ساختمانی هنوز از محل ساختمان پاکسازی نشده، گاز وصل نیست، درب ورودی بلوک با زنجیر باز بسته می شود، کابینت، پکیج، کمد دیواری، درب ضد سرقت، کولر، شوفاژ، شیر آلات، ندارد. کسی هم در سازمان عمران پرند پاسخگو نیست. مامور تحویل دهنده به اعضای تعاونی می گوید:« خداتون شکر کنید که آجرهاش رو تحویلتون دادند». برای درب آکاردئونی ١ میلیون ٨٠٠ هزار تومان پول گرفته اند اما هنوز نصب نکرده اند. ٥٠٠ هزار تومان برای ارسال نامه به شرکت گاز برای وصل گاز از افراد گرفته شده و به آنان اعلام شده خودتان برای وصل گاز به شرکت گاز مراجعه کنید. دیوارها اکثرن ترک دارد. درب ورود خانه ها آنقدر نازک است که با فشار دست « قُر » می شوند. شرکت «هسا ١» مجری طرح که وابسته به وزارت دفاع است بلوک ٢٣٢ را اینگونه تحویل مشتریانش داده است.

جار و جنجال مسکن ارزان قیمت این است آن هم بعد از ١٥ سال انتظار.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران ضمن خسته نباشید به مدیرعامل تعاونی مسکن آقای مازیار گیلانی نژاد برای زحمات بی دریغش و شادباش به اعضای تعاونی مسکن روزگار خوشی را برایشان آرزومند است.