پیگیری خواسته های کمپین ٢٠/١٠ ادامه دارد!

با پیگیری های صورت گرفته از سال گذشته تاکنون توسط نماینده ٢٠٠٠ کارگر پروژه ای در مورد عقب افتادن حقوق ها، عدم پرداخت مزایا، ندادن یک برگ قرارداد به کارگران وزارت کار نامه ای برای مازیار گیلانی نژاد ارسال کرده است. این نامه نشان دهنده تخلفات بیشمار کارفرمایان در جنوب کشور است. در این نامه به دست های مافیایی که حتا از ورود بازرسان وزارت کار به کارگاهها خودداری کرده اند اشاره شده است. بی تردید پیگیری ها تا حصول نتیجه ادامه خواهد یافت. متن نامه به این شرح است:

بسمه تعالی

شماره نامه ٥٣٣٤ تاریخ ١٦/١/١٤٠١

آقای مازیار گیلانی نژاد سلام علیکم

احتراما، بازگشت به نامه ثبتی به شماره ١٩٨٢٢٩ مورخ ١١/١٠/١٤٠٠ موضوع مشکلات کارگران شاغل در منطقه ویژه پارس جنوبی به اطلاع می رساند با عنایت به نامه جوابیه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر به شماره ٧٠٧ مورخ ١٥/١/١٤٠١ از سال گذشته انجام بازرسی های ویژه از کارگاههای مستقر در منطقه مذکور علیرغم عدم همکاری برخی از کارگاههای مستقر در آن منطقه بصورت انفرادی و تیمی صورت گرفته است.

در خصوص مشکلات کارگران شاغل در منطقه فوق الاشاره در بازرسی های انجام گرفته مواردی چون ارایه قرارداد کار به کارگران یا پرداخت به موقع حقوق و مزایا بررسی و در صورت عدم اجرا توسط کارفرما ، ابلاغیه صادر گردیده است. در سایر موارد از جمله اجرای ماده ١٧ قانون خدمات کشوری یا تغییر طرح اقماری و درخواست اتاق ٤ نفره از اختیارات آن اداره کل خارج بوده، همچنین با توجه به استقرار کارگاهها در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی، رسیدگی به دعاوی طرح شده از جانب کارگران در صلاحیت رسیدگی کننده موضوع ماده ٢٩ و ٣٠ مقررات اشتغال نیروی انسانی، بیمه و تامین اجتماعی در مناطق آزا تجاری و صنعتی می باشد.

از طرف علی مظفری مدیرکل بازرسی کار

ملک نیا